Jumaat, 17 Februari 2012

Hikmah Untuk Setiap Yang Berlaku



siapalah yang tidak mendambakan bayi secomel, segebu, setembam, sebubbly, bermata biru, berbibir merah jambu dgn lelehan air liur ini???



katakan.. katakan.. katakannnnnnnnnnn *depang depang tgn di awangan*



semua baby tue bau nyer sedap kan.. lain betol dgn bau baby tua *laki kau la ;p*



pernah saya berdoa "KALAU TIDAK DITAKDIRKAN BERANAK RAMAI (read : ramai itew bukan smp doplas orang yer.. tp kl dh rezeki, saya terima ;p), SEORANG PN JADI LAH"



Tuhan tue maha mendengar.. tp mungkin belum masa utk Tuhan menunaikan permintaan saya..



dulu, saya selalu stress bila orang tanya pasal anak.. adoyhai makcik.. itew semua kuasa Tuhan.. tidak kah kau percaya pada perancangan Tuhan mu???



lagi stress bila kawan2 rapat saya yang kawin lambat dari saya, sudah beranak pinak.. percayalah yang saya mmg tumpang bahagia untuk mereka..



tapi, dalam hati, Tuhan sajer yang tahu macam mane saya rasa.. apetah lagi bile ada yang membeza bezakan situasi kami..



KAU NIE LAMBAT LA.. TENGOK DIA YANG KAWIN LAMBAT PUN DH DAPAT ANAK



nasibbbbbbbbb saya tak sedekah penampar jepun dkt beliau..



lame lame saya berpikir.. kl every time orang tanye, stress level meningkat, mau mereng jadik nyer..



so, take it easy.. biar lah dorang nk cakap ape.. anggap mereka pendek akal..



mungkin anda boleh kate : ADAT LAH ORANG BERTANYA..



jangan cakap sebarang.. anda tidak berada di tempat saya. sekian, terima kasih.



dari berperasaan negatif, mari twist rasa itew menjadi positif..



saya memandang stuasi ini begini :



mungkin Tuhan mahu kami suami isteri menghabiskan masa berdua.. honeymoon omputih kate.. bukan kah berdua itew lebih baik?? ~sebelum ber3, ber4, ber5, ber12.. eh!~



masih mampu makan dalam keadaan aman damai tanpa menghiraukan mulut kecil yang minta disuap "NAK ATAN NAK ATAN NAK ATAN"..



masih bebas keluar ke mane saja tanpa kira waktu dan tak perlu memikirkan KAT MANE NK TINGGALKAN ANAK



masih mampu melayan hobi masing masing tanpa memikirkan kekangan kewangan yang perlu dibahagi bahagikan kepada keperluan si kecil



tidak perlu runsing jenis susu formula yang terbaik utk si kecil.. masih mampu membuat survey wats the best FM for my little ones..



juga tidak perlu runsing memikirkan pampers terbaek demi memastikan bontot mungil si kecil tak disinggahi ruam.. *survey masih terus dijalankan*



makanan suplement terbaik??? stakat nie memikikan utk saya dan suami saje :)



hari raya??? cukup sediakan baju saya dan suami.. tak perlu bersesak sesak ke kids/ baby department untuk beli berpasang pasang baju yang comel..



tidor malam juga tidak terganggu dengan renggekan si kecil yang kelaparan jam 2, 3 pagi dan berkali kali.. kl mata saya ader eyebag pn, disebabkan menonton tivi hingga larut malam..



masih mampu memikirkan art class yang patut utk si kecil bagi develop minda nyer.. did u know, music instrument adalah baik utk merangsang pendengaran, penglihatan malah perkembangan minda si kecil?? suami mahu hantar anak ke kelas piano.. tp saya suka jika anak saya mahir mengendalikan drum :)



masih mampu mempersiapkan diri untuk menjawab perihal agama dan dunia di saat si kecil sudah mampu mempersoalkan sekecil kecil perkara kepada mummy dan daddy nya..



masih mampu merancanakan pendidikan yang terbaik utk si kecil.. persiapkan dirinya untuk dunia dan akhirat.. stakat nie, kami bercanggah pendapat.. suami mahu anak dihantar ke boarding school.. but for me, no way my precious going to boarding school.. gagagga.. kelas mengaji adalah WAJIB.. ponteng kalu, tau la omak kau nk buat ape ;p



jika mahu kemana mana, bilangan beg masih lagi sebijik.. tiada beg susu, beg pampers dan beg baju..



tidak perlu berpening kepala mencari pengasuh/ taska yang terbaik utk si kecil sementara saya dan suami keluar mencari rezeki.. mencari orang yang menjaga anak kita seperti anak sendiri adalah sgt susah dan hampir mustahil.. its all about money money money :(



tidak perlu bersusah hati melihat si kecil dalam kesakitan.. betapa robek nyer hati melihat anak kite sakit kan???



the best part is, masih mampu memikirkan nama yang cantik baik dari segi sebutan dan makna nya.. best best best!!



amacam?? mensaiko minda sendiri adalah jauh lebih baik dari bersakit hati setiap kali diajukan soalan begitu kan jenet kan kan kan kan kannnn..



tapiiiii.. apepun, saya dan suami masih dan terus mendambakan kehadiran si kecil.. :) so, utk parents di luar sana, sayangi lah dan cintailah setiap dari seorang anak anda.. kerana, anak itu adalah harta di dunia dan di akhirat sana..



~~~~~~~~~~



mummy and daddy will be waiting for u sayang..



*love hugs kiss*



chiow..

2 ulasan:

wanna berkata...

kak yong, mmg adat dan peel monoksia kat donia nie, suka sangat bertanya tak kena tempat, kalau tak tanya rasa mcm beban dalam kepala,

so tak mau stress ok, =)

wanna pon doakan, kak yong dimurahkan rezeki untuk dapat baby, amin ya rabb.

eMMe berkata...

Yong, kita same, tapi yong kawen awal skit dari Me, hope ade la rezeki kite tahun ini, n giliran kita utk menimang cahaya mata, hanya pada Allah tempat kite memohon kurniakan zuriat yg soleh dan soleh, dia je yg tahu ape yg direncanakan n yg terbaik buat kita... takleh putus asa, usaha n doa tanpa jemu, ayoh yong! tabahkan hati..sama kite maju terus!

pst: baru wat appoinment check darah, kalo period bulan ni, huhuuh...