Jumaat, 14 September 2012

PHUKET : It's A Goodbye

THE SUITS MAKER


dkt PATONG TOWN ader banyak kedai yg buat suit.. boleh siap dlm masa 2, 3 hari ajer.. gile laju kan dorang jahit?? cer bagi kt aku.. 2, 3 tahun pn belum tentu siap!

mcm kedai RAJ COLLECTION nie, kiteorg jmp time tgh merambu ramba usha pekan PATONG on hari ke 2.. org dia yg dtg approach kiteorg..

kt sane, mane kedai2 yg agak ke dalam or terperosok sket esp dkt lorong2 yg jarang org lalu, kedai akan letak org dorang dkt tepi jalan utk approach pembeli.. utk tarik pembeli.. once pembeli minat, dorang akan bawak pembeli kt kedai..

mcm RAJ COLLECTION nie, kedai dia mmg ke dalam sket.. kalo kite tk lalu lorong tue, mmg tk nampak kedai dia.. terselindung balik kedai urut..

kebetulan tarzan mmg ader niat nk buat suit.. mmg org mengantuk disorong bantal.. bile tanyer lebih kurang, dorang kate, boleh siap sehari sebelum kiteorg balik malaysia.. so, rundingan harga, pemilihan kain dan ambik ukur badan pn bermula.. sila bayar deposit sblm kain dipotong.. 

harga dia aku lupe.. dalam RM1000++ kot utk 2 set suit.. siap dgn seluar.. dh siap, nnt dia hantar ke hotel.. overall, dapat 2 set suit, 5 helai kemeja dan 7 necktie.. puas hati..

sket sket tanye.. HENSEM TK SAYA??  tk kose aku nk jawab kah kah kah..

FINAL DAY - PACKING AND FEELING SAD ;(

staff hotel yg sgt sgt membantu.. baik ajer..

babai Phuket.. hope to see u soon..

hari terakhir tue, mmg culas betul aku nk packing balik.. mmg tanak balik.. dh best holiday kan.. holiday kali nie, aku rasa best sbb:

i)    its just the two of us.. senang handle holiday sendiri.. time pn ikot time sendiri tk terikat dgn sesape.. rilek dn santai.. lagik kurang orang, lagik kurang la perangai kan???

ii)  he's all mine.. tkde la dia tebelek belek tepon membalas sms, watsapp or reply call sesape.. sbb mmg aku dh pesan, kt phuket nnt tanak roaming and tkyah beli simcard sane.. sbb aku tanak dia sibuk ngadap tepon.. tp once smp hotel, mmg tk blh ngelak.. sbb hotel provide free wifi.. dem..

hari terakhir sementara nk tgg teksi, aku saja biarkan tivi saluran thailand terbukak walaupun tk paham sepatah haram.. padahal, sepanjang kt sane, malam sementara nk tdo tue, kiteorg layan KAROOT KOMEDIA X guna tab.. tp sbb nkkan suasana keTHAILANDan tue, kiteorg biarkan ajer tivi tue tepasang..

flite balik pkl 5.00 ptg.. tp pkl 12.30 tghari dh smp epot.. gile hebak kiteorg tersadai kt situ 4 jam lebey.. nasib byk gerai makan.. eyh! ;p


THE DAMAGE


gambar nie aku tgh melompat sebenar nyer.. nie dkt VIEW POINT.. elok ajer aku lending secara bertenggong, aku dpt rasa lutut aku mcm sakit gile.. betis aku keras.. mcm cramp..

dh tertengkot tengkot mak jalan.. tarzan kate NASIB BAIK ESOK NK BALIK.. KL TK, AWAK TINGGAL LA HOTEL TKYAH BEJALAN..

suwitkan laki mak????????????????

nie pn tk beberapa elok lagik nie.. betis aku sket ada sakit.. nk bengkok tk brape nk boleh..


jam tangan beta retak sudaaaa.. bile masa ntah aku pn tk pasan.. setau aku, aku tkde belaga dgn mane mane tiang ke, bonggol pintu ke.. nie retak dalam sbb luar dia still licin.. pegi swatch igt nk tukar cermin skali budak tue kate, swatch mmg design dia tade tukar cermin sajer.. nk tukar, terus tukar jam..

gile menyumpah tarzan.. terus band swatch.. elok member mtk jam swatch utk harijadi, dan dan cancel mtk TISSOT.. pingsan bini dgr!

so, tue ajer la citer PHUKET aku.. overall seronok.. lps nie dok merangka nk pegi mane plk.. tp kene kumpul duit dulu..

duit duit.. di mana kau duitttttt...

chiow!

Tiada ulasan: