Selasa, 15 Mac 2011

Puding Jogong In Da House Bebeh..

yeah bebeh.. tat's wat im talking?? writing about..

PUDING JOGONG IN DA HOUSE.. JOGONG according to my friend is JAGUNG!!! clap clap clap..

made this last friday as soon as balik keje..

masuk pintu rumah terus kuarkan barang2 masak then baru gie bilik campak henbeg tukar baju basuh muke kaki semua..

barang adalah sgt simple nk pengsan.. (tk baik ckp 'mampos' okeh unless tgh marah ;p)

sesape yg suke makan tp tk reti or pemalas nk buat, bebawak la tobat... hahahaha tk caya jom aku ajar mmg simple gilosss..

bahan:

1 cawan tepung kastard
1 tin krim jagung (aku guna cap adabi)
1 cawan gula
3 cawan air
1 tin susu cair (aku guna F&N)

care2:

satukan bahan2 dlm periuk..



ini machiam yer puan puan..dgn api sedarhana, kacau pelan pelan smp pekat..

sila guna whisk.. tp kl rase rase nk guna sudip, sendok, sudu, spatula, garfu even tgn ko pn aku tk marah.. janji bole kacau..



bile udah pekat, warna dia akan jadi kuning.. chantek dan menyelerakan.. bejejeh ajer air liur aku..

panas2 tue ko campak adunan masuk loyang yg korang suke.. aku?? aku campak dlm loyang bulat ajer..



lepas letak dlm loyang, biar dia lepak dl atas meja bawah kipas atleast for 1/2 hour.. dh suam suam tue, baru ko hantar dia lepak dlm petiais plk.. nk lagik sejuk lg nyaman, biar lame sket dlm petiais..




aku biar semalaman.. pg2 sok bgn tdo tk gosok gigi terus bukak petiais.. ahhhhh heaveeennnn lalalalalalalalala..


utk 'rasa' miahahahaha..

so, senang gilos kan???

sila terai..

chiow!

2 ulasan:

cik_ah82 berkata...

hehe..org pun amek resipi ni dr myR kot kalo xsalah..senang je kan buatnya..lazat!heehhe

Razila berkata...

btol.. sgt senang menjadi plk tue..