Jumaat, 4 Mac 2011

Si Ronggak dan Soft Diet Nyer

tuan tuan dn puan puan..

utk sekian kali nyer, kelmarin aku ronggak lagik.. perghhhh 2 gigi dlm masa setahun.. dua dua gigi geraham..

nasib baik geraham paling belakangggg sekali.. so, blh gelak mengilai ngilai seperti biasa tanpa risau kantoi ronggak :p

apesal ntah blh pecah gigi.. nk kate aku tk jaga gigi, gosok dua kali sehari.. bgn tdo ngan sebelum tdo.. tksah kate gigi, dgn lidah2 aku sental sekali..

tidak cukup lagi kah?? kah?? kah??

keeeeeee sbb aku jenis kurang kalsium sbb tk minum susu??? hurmmmm aku rase sbb nie la.. :)

lps dh kene cabot tue besela kan... MC dpt satu hari.. makan sejuk2 ngan soft diet.. pedas pedas, keras keras pantang dl..

tp kl rase rase sanggup tdo tetongeng tahan sakit, silakan makan cili api bagai..

tp kite nie mmg dh set dlm kepala asal soft diet ajer mst bubur nasik yg kite pikir yer dak??

same la dgn aku.. tp lame2 aku rase aku nie mcm dh bosan nk makan bubur ajer.. lalu aku pelbagaikan soft diet aku..

jom kite tgk ape budak ronggak mentekedarah sehari dua nie..



malam tue aku diet tk makan.. makan aiscream ajer.. takot bantat kang, kembung tk surut surut plk pipi belah kiri aku..

nie b-fast aku utk day 2 sbg si ronggak.. aku namekan sebagai PURI NASI.. nie bubur sebenar nyer.. aku blend.. dlm bubur tue ade santan sket, kobis, ikan bilis sama brokoli.. blender smp hancuss..

dap gak.. tp elok sudu ke 5, aku rase nk tebelahak.. okeh stop.. tue yg conteng conteng atas tue adalah kicap manis cap KIPAS UDANG..



nie ghuper nasi puri tue sblm aku campak dlm blender.. sebenar nyer nie masak lemak kobis tue.. tarzan tingin plk suruh aku masak sayur kobis yg masak dgn santan, yg ader ikan bilis tue..

kobis msk lemak yer bang name dia.. pastu ader plk belen nasi, aku campak dlm kuah sayur tue, tambah air sket tambah garam sket pastu tenggek lame sket atas dapur.. goreng ikan panas2, kuis2 isi dia, letak shantek2 atas nasi dan balunnnnn..

sunggoh kenyang lagik mengenyangkan..



nie dessert petang.. al-maklum la.. aku kan MC.. yg sakit mulut.. tangan kaki so far ligat..

VANILA ICECREAM WITH HOME MADE PLUM SAUCE <-- hamboi kemain sungguh aku bg name :)

bukak freezer nampak ice cream.. bukak peti bawah nampak buah plum.. nk seminggu lebey bermastautin dlm peti ais aku buah tue.. beli pandai makan tamoh..

pang pang pang kannnggg..

nie kl tk buat something nie, mau tumbuh jadi pokok plum balik..

capai blender, capai plum, buang biji, taruk air gula sket, blender... scoop icecream dlm mangkok, tabur plum sauce atas tue, makan..

arhhhhhhhhhh nyamannnnnnn..


nie utk dinner aku.. MASHED POTATO.. kentang ada jalannnnnn... susu segar aku ganti dgn susu tepung..

lepas bancuh susu tepung, pegi sua dkt idung.. gatal la katekan.. lari pantas pantas bertemu cik jamban lalu uwek uwek uwekkkkkkkk..

tp kl dh campur dlm kentang lenyek tue, selamba plk aku telan.. hairan?? aku lagikkkk hairan muwahahaha..

kl ko kreatif, sape kate soft diet itew tidak seronok???? kan kan kan???

chiow!

Tiada ulasan: