Rabu, 28 Disember 2011

Hari Ku Bermula Dengan..

12.00 am - still lepakking dgn tarzan and friends dkt awan besar.. pekene sate kajang haji samuri sekaligus melipat gandakan lapisan perot.. haiyoooo

1.00 am - baru tersedar diri yg pg kang kene keje.. jom balik.. mulut aku pn dh naik rabak menguap tk renti renti.. babai babai, laga laga pipi lebih kurang dgn geng, maka adiosss amigossss wa chow dulu!!

6.40 am - sedang bertungkus lumus di dapur memasak nasi dan menggoreng ikan pekasam sekor.. buat bekal makan tengahari kang.. perghhhh ai tell yyyooouuu.. bau ikan pekasam mmg mengganas.. nasib aku tk ter'lunch' pepagi buta tadi ;p

7.30 am - im all set nk pegi keje.. dgn attire suar jeans + blouse + riding but + helmet + beg sandang.. niat hati nk ride ajer pagi nie.. skali jantung motor aku semput.. start tk sampai 5 saat dh kiok.. kene buat bypass nie.. ayok jgn tgg lagi.. menuju ke kereta saje..

7.45 am - elok aku kuar kete, aku tgk ader tompok2 air yg blh tahan banyak nyer.. bila aku jejak balik, tgk2 datang dari kete aku.. APEKEJADAH nyer dgn kete nie??? aku baru servis last month.. nie mtk duit la nie... OHMAIGOD...

8.00 am - pintu bilik opis berkunci.. nie mak datin punyer perbuatan la nie.. nasib aku tergerak hati nk bawak kunci bilik balik.. skali bukak punyer bukak tk boleh.. puas aku tolak2 pintu.. tggl tk tumbang ajer.. lepas bepeloh2 terai, br blh bukak.. ouh, indah nyer hari kuuuuuu..

9.30 am - meting.. boring... pok pek pok pek pok pek..

11.30 am - mengadap HRMIS.. lembaps gilos.. gurau kasar betol HRMIS dgn aku hari nie... nk d/load page ajer dh dkt 1/2 jam.. tetekan aku..

1.00 pm - mak datin balik.. member 1/2 hari ajer hari nie.. ader hal.. babai datin.. tahun depan je la eh kite jumpe!!!

1.10 pm - menjamu selera dgn nasi putih + ikan pekasam.. ouh sorga doniaaaaaaa...

3.15 pm - still trying my luck on HRMIS.. claim lepas dn berjaya dihantar.. but wait!!! name penerima claim tue apsal bukan name big bos aku??? DEMMEEETTTTT... kan aku dh tepon hari tue kate mak datin dh bertukar bahagian.. ape aku bercakap dgn tiang ke???

4.15 pm - aku tgh hapdet blog.. nk buat menda lg??? mak datin pn dh boooliou.. kl blh balik, dh lameeeeeee aku balik ;p

mcm penat plk hr nie.. byk naw hal.. nie malam kang punyer 'drama' blm msk lg nie.. mtk2 la malam aman sentosa..

but pkl 7.00 pm kang, aku confirm tetekan.. tgk dhia, zikir, zetty dgn si salmi.. walaweiiii.. ape jahat naw mak mertua mcm tue.. awat bodoh naw si dhia.. nape buta sgt si zikir..

tgk.. pre-tetekan suda.. ok.. nk pegi bertenang jap.. jom bancuh milo panas secawe!!!

chiow!

Tiada ulasan: