Selasa, 17 Julai 2012

Tade Tajuk


assalam n morning uholssss!!!  nah!! hamek la bunga ros dgn lep lep nie..

haihhhh kan best kl tarzan letak this red rose on my bed.. bile pagi pagi bukak mata ader bunga rose.. auwwwmm suke!!

nie tak, yg dia bagi, tue ha.. tangan dia betul2 landing atas muke aku. huh!


projek pd hari sabtu.. aku nie, dh lame tk membaking kek segala.. malesss.. en. spider pn semakin daring membuat sarang keliling oven..

hamboi hamboi hamboooooi!


baking nie utk majlis kenduri arwah for both my late parents in law. buat sekali dgn sambut bulan puasa.  buat dkt selayang rumah SIL.




hasil setelah lame tidak membaking.. jadik la kan.. hahah dapat 52 biji.. licin tk berbaki, yg tinggal, kotak tue jer.

tp, ada cerita disebalik sebelum nk menyampai ke rumah kakak ipar.. adesss.. mmg wrong move la..

kenduri adalah lepas isya'.. so, kiteorg bajet gerak pkl 6.00 petang.. tp dlm pkl 4.00 ptg mcm tue, kiteorgn laki bini, pakat tetido.. celik2 dh pkl 6.00 ptg..

mmg sadaqallah la kan nk gerak pkl 6.00 ptg.. cepat2 siap mcm speedy brip brip, dlm pkl 6.45 ptg jgk kiteorg keluar.. naik kete.

dari putrajaya semua okey.. tp dh dekat dgn tol sungai besi (area shell) tue, kiteorg stuck.. gile la jem tk bergerak.

kiteorg bajet ader xcident sblm tol.. tp bile dipanjang panjangkan leher, nampak lepas tol pn jem jgk. apakah?

bile dh stuck dlm jem, mood yg okeh pn dh kelaut.. dari memula enjoy boleh nyanyi nyanyi lagu segala, jd bentak2..

last2, kiteorg decide patah balik ke putrajaya, nk amik motor.. lepas ajer tol, terus bg signal ke kiri nk susur ke kajang balik.. perghhh hazab nk nyelit celah celah kete.. mmg advanture!

smp rumah dlm pkl 7.45 mcm tue, terus naik atas, amik helmet dgn jeket.. aku dari pakai skirt, terus sarung jeans.. skirt bungkus masuk beg.

tarzan dgn baju melayu ajer.. lantak.. jgn kau bogel sudah.  nasib kotak kek muat dlm box belakang.. ngam ngam ajer..

campak kotak kek, campak beg dlm top box, campak diri sendiri atas motor, terus vrooooooooooom!! smp selayang dkt pkl 8.30 mlm..

tp yg kesian nyer, kapkek aku tonggang tebalik.. alahaiiii.. ader yg tekeluar dari cup dia lagi.. bayangkan betapa laju tarzan bawak motor.

aku dgn kakak ipar mengekek gelak time nk susun atas pinggan.. siap sound lagi KORANG NIE GILE APE BAWAK MOTOR LAJU2..

overall, kenduri berjalan lancar Alhamdulillah.. makan makan, borak borak, marah marah anak buah, dlm 11.30 mlm, kiteorg gerak balik..


perghh teliur aku tgk ikan masin nie.. nie aku tapau dari rumah kakak ipar.. dia suruh bawak balik lauk pauk semua tapi sorry bebeh..segala udang la ikan la ayam la, aku takmoh..

aku nk ikan masin nie ajer.. nieee dh cukup buat air liur aku berjejeh jejeh.. sedap nyer..

nie lauk lunch aku hari ahad nie..

utk matchkan dgn ikan masin, aku buat..



masak lemak ayam ulos.. bagi dia berlawan dlm mulut.. sodappppp.. dua lauk nie ajer dh cukup.. sayur2 tkyah.. makan ajer kentang dgn tomato tue.. sayur jugak wattttt..

ok la.. tue jer nk citer.. the rest of the day, same jer.. pegi keje, balik keje, tdo :)

till next time..

chiow!




Tiada ulasan: