Ahad, 15 Mac 2009

Operandi Lemari Es...

Apa mau bikin??


toleh kiri, toleh kanan, tetapla aku sorang ajew kt umah nie.. parents ngan adik aku gie terengganu.. ade wedding kawan mak aku.. adik lelaki aku pn gie wedding best friend dia.. hubby tk balik sbb ader modul BTN.. yg ado pn, kucing aku.. tue pn tdo.. hadoi hai.. nk buat planning, tk brani coz aku nie dlm keadaan standby mode (dh mcm astro dh..).. tkot officer pggl gie Nikko Hotel utk preparation Creative Industry In Malaysia Conference.. kl nengok RTM, ader promo pasal conference 2 hari nie.. sesapa yg berminat, join la.. bayaran just RM100.00 ajer.. Main secretariat is RTM.. kiteorg just incharge invitation kepada chairperson and speaker saje.. antara yg diinvite, Datin Paduka Shuhaimi Baba, Hatta Azad Khan (dia nie penah tulis skrip utk Pi Mai Pi Mai Tang Tu..), Mr. Burhanuddin (GM Les' Copaque).. but still kene ade dkt Nikko Hotel.. so, berkampung la aku isnin selasa kt sane nnt..


dlm toleh2 tue, aku nmpk objek yg blh aku jadikan sasaran bg mengisi masa lapang aku.. Lemari Es or Peti Ais da.. rumah aku nie ado dua lemari ais.. yg baru n lame.. yg pelik nyer, mak aku tersangat la suke pada peti ais lame.. ader ker yg baru letak kt luar rumah.. lantak la dia..




nie peti ais lame.. tgk.. dh bercellotape2 dh.. gambar sebelum..



nie gambar lepas aku oter + bersihkan.. heheheh.. ader beze ker??? ader la..





nie la peti ais baru yg mak aku campak kt luar tue.. biasa peti ais nie buat simpan menda2 kering mcm pati jus, tempoyak, ketchup, udang kering, ikan masin.. nie gambar sebelum..



nie gambar selepas.. herm.. atleast setengah jam masa aku habis kt sini.. lps nie nunggu kain kering pulak..


sesambil aku ngemas tue, sempat jgk la aku masak sup ayam.. nie la hasil nyer.. makan sorang.. buat menda nk masak beriya2 dak?? janji tekak aku blh terima.. n sup nie jgk la yg aku telan malam nnt.. senang.. masak sekaligus utk malam.. bijak..bijak...



k lah.. until next time.. chiow...

2 ulasan:

She berkata...

skali imbas, cam xde p'ubah jee...
2x tgk, nmpk le kedudukn seme botol2, tin2 dh beralih..
ko alih tmpt je la nih ek?
ekekeke..

Razila berkata...

halloh kak shima nie.. penat yong sental lemari es tue sesambil nyanyi lagu nasi melukut.. cheh!! tp btol la.. susun ajo.. hahahah.. kantoi..