Selasa, 12 April 2011

Tips Yang Top

pernah tk berada di dalam situasi, ko dgn geng2 ko nk kuar gie makan dkt restauran..

lepas makan bila bill smp dok tercanggak canggak sape nk bayarkan dulu.. or baru la nk kumpul2 duit time time waiter tue tgh tegak tepacak dgn piring bill di tangan???

penah kannnnnn.. jgn kelentong aku..

aku penah jumper a group of girls.. agak nyer baru lepas habis makan dn bayar bil.. kecoh okeh..

"MCM NIE, KO BAGI KT AKU 2 RINGGIT.. TP NNT DIA PULANGKAN LA BALIK 2 RINGGIT TUE KT KO.. KO PUNYER BRG MAKAN TADI RM** KAN??"

dpn dpn pintu restoran tue gak bukak forum siap konflik bagai.. mak aihhh ko dik.. tgg la kot yer pun smp rumah baru buat kira2..

aku dl dgn member2 aku mcm tue la.. time nk bayar tue la time ko nk conggak conggak EH AKU PUNYER BERAPA HENGGET??

tp kini, tidak lagi!!!! meh aku share mcm mane aku ngan member2 aku buat.. mmg berkesan!

dari opis lagi, kiteorg dh siap2 kumpul duit.. let say sorang RM20.00.. agak2 nk gie tpt yg mahal sket, kutip la RM30 sorang ke.. tgk tpt korang nk pegi la.. bg pada satu org..

dlm kes aku nie, aku la yg pegang duit.. budak2 nie panggil aku gengster.. gengster me, memster ke, hamster ke, BAYOR!!! jgn byk cakap..

haaaa smp sane order ajer la.. ikot sedap anak tekak ko.. kang bill smp kang, yang tukang pegang duit la yg akan buat pembayaran guna duit yg dh kumpul siap siap tadik..

mtk bill yer.. jgn luper.. bill nie penting bile ko smp opis kang..

smp ajer opis, aku kira balik sorang2 punyer harga makanan.. mcm servis charge dgn gov tax, kiteorang bahagi same rata.. kang tambah ajer dgn harga barang makan..

cth:

air = RM3.00
food = RM6.00
s.c = RM1.40
g.t = RM0.60

total = RM11.00

kate la ini member aku punyer kos makan tadi.. so, RM20 yg mula2 kumpul tadi, tolakkan ajer RM11.00 kos makan.. balace RM9.00 kan??

yg RM9.00 tue la yg aku pulangkan balik pada member aku tue.. duit balance makan dia..

senang kan????

tk payah nk pening pening kepala sape nk bayar dulu sape nk bayar dulu..

best tk tips aku bg??

sila praktikkkan..

chiow




Tiada ulasan: