Rabu, 29 Jun 2011

Betapa Kerdil Nya Diri Ini..

and im talking about perasaan okeh.. perasaan kerdil.. bukan size..

gile ko actual size aku laki bini kan jenis jenis gagah perkasa.. ;p

skang nie, aku pegi keje adalah merempit dgn tarzan.. memandangkan udah byk pokok kene tebang, maka bergayutan dari pokok ke pokok ke tpt keja adalah tidak relevan lg..

buwekkk ;p

so, bile atas motor, harus lah merasa KERDIL.. dgn tade cover kiri dan kanan kau, mmg terasa u xpose to danger..

kadang kadang kite dh berhati hati tp org lain plk yg buat taik..

mcm semalam time balik, ader satu apek binawe udah himpit motor kiteorg.. gila bodoh punyer apek.. sket lg nk tersepit antara dua kereta..

kl tarzan tk break, mmg sandwich aku laki bini semalam..

bile pintas kete dia, aku tgk dia dok ralit dgn henpon and his eyes is totally dkt gajet tue!!!

bile dia angkat kepala, sempat jugak la aku sedekah signal penumbuk satu kali.. tp kl dpt tumbuk betol betol best gak tue..

and tarzan mmg jenis tk bawak laju kl stakat pegi balik opis.. eventhou motor dia cc besar, tp pecaya la, mamat deliver mekdi tue blh selamba kodok muke cool pintas kiteorg..

terasa rendah diri plk di situ tiba tiba telan asap motor kapcai.. ahahaha..

yer la.. kelam kabut mcm ribut nk buat menda.. bukan konvoi pun kan.. so, chill..

dr pemerhatian aku semalam dn semalam semalam nyer, org mesia nie mmg la byk guna phone while driving..

worst, semalam siap ader yg main game okeh.. tk agak2 amoi tue..

kl on phone aku mahap lg sbb ape pun, mata kau still dkt jalan.. mebi la kl kesulitan pn ko terkial kial nk pegang stereng.. any emergency, atleast ko nampak kan..

tp nie kl dh mata tangan kau semua dkt gajet, tgk jalan pakai ape?? kau ader mata spare ke dkt dahi???

so, sila la berhati hati yer.. tk hentam motor, ko hentam kete.. lg tk nasib baik, ko hentam lori.. terus sadaqallah..

layan henpon punyer pasal, free free ko mati katak..

yg bwk motor wolso, pelis la berhati hati.. tk bermakna kite kecik selim melim boleh cilok cilok, perasan best best plk kau disitu..

time jem jem ko nk merempit pehal??? pelempang kang.. go selow dik.. biau lambat asal selamat..

dh, tue saje pesanan penaja..

chiow

p/s : kl aku drive kete, aku mmg 'jaga' yg naik motor nie sbb suami, adik, abg ipar, pakcik, sepupu, anak buah aku jgk motorcyclist.. so, aku harapkan bile aku 'jaga' motorcyclist nie, TUHAN jaga family aku tue.. buat baik dibalas baik kan kekdah nyer ;)

Tiada ulasan: