Isnin, 6 Jun 2011

Sabtu Yang Bizi Bona!!


bizi la sgt sgt.. aku tk pernah rasa sabtu yg penat gileeeee mcm sabtu lepas.. tido tebongkang mulut tenganga mak mlm tue..






pgi2 dh bangkit nk menyiapkan apam mekar.. kakak ipar aku order utk majlis tunang anak kawan dia..



ready to go.. tggl tunggu delivery boy celik dari membuta ajer..


dh penat gilos buat menda nie, tk kose la aku nk menggoreng nasik semua kannn utk bekfas..

maka, amik jalan mudah.. buat currypuff saje.. senang gitu.. guna kulit pastri KAWANKU..

nk harap aku mengguli buat kulit pastri tue, kim salammmm..



inti dia mmg aku dh buat siap siap mlm jumaat hr tue.. so sabtu pg tggl defrost kulit pastri, sumbat inti ngan kelimkan tepi tue dgn garpu, taruk kuning telor kt atas dia, tabur black pepper sket pastu campak masuk oven..



setel..







dh siap hidang semua, aku kejot tarzan..



tepisat pisat pakcik tue bangun tdo meraba raba carik jalan masuk dapur tanye bekfes ape pg nie?? bile aku kate currp puff, dia blh kate tue ajer???



adalah afdal tuan keluar dari dapur sblm saya simbah tuan dgn air panas..





okeh delivery boy dh kenyang, sila jalankan tugas anda..

aku hantar dia ajer pegi pass kuih dkt kakak ipar aku.. aku nk kene kuntau dgn mesin basuh..

ada perjuangan yg masih belum selesai (@_@)

tgh2 memesin baju tue, aku buat projek karipap plk.. inti dia dh ader.. mlm jumaat tua aku buat.. tp ader citer sket di sebalik pembuatan inti tue..




inti yg mengundang kontroversi dan menaikkan darah aku..


tarzan punyer kerja.. lain yg aku suruh, lain yg dibuat nyer.. aku tgh sibuk membasuh pinggan semua, so aku bg arahan lisan ajer pd dia utk taruk garam, gula semua..

tp tue la.. tk dgr cakap.. by the time aku tgk dia taruk gula dlm inti tue, aku dh tau dah.. mmg kelaut la jawab nyer rase inti aku tue.. pastu boleh plk bg cadangan cube letak kiub daging nk??

aku mcm org kene pukau terus ok!! sekali aku rase, mak aihhhh masin nk mamps okehhhhh.. aku tk sure byk mane pakcik tue taruk kiub tue.. bile aku tanye, dia kate setengah kiub ajer..

mcm tk blh pecayeeeeeeeee jeeeeeeee... tue blm tgk lg cara cara dia masukkan air dlm inti aku.. aku suruh masuk sket dia pegi feeling feeling taruk bergelen gelen..

dh mcm kari kentang kau.. smp aku kene cedok air tue sket buang.. mcm mane la tk naik darah aku.. nasib aku tk kene heart attack..

rase?? mmg failed.. masin gilosss.. tk blh jadi.. nk buang sayang.. last2 aku kaut separuh dr kentang tue, aku basuh dgn air.. then campurkan balik dgn yg lg separuh tue.. masukkan minced meat sket.. baru okeh rase dia.. legeeeeee..

kl tk, mmg ader persembahan seni silat gayung la jawab nyer kt rumah aku hr tue..

tue saje citer inti aku.. berbalik kepada citer karipap..



sbb ngelat, gambar harus kabur.. aku punyer kelim karipap tk cantik maka haruslah menggunakan alat bantuan mengelim utk rupe karipap yg lebih semenggah..





ngelat punyer pasal, setengah jam dh setel.. tengah2 menguli tue, mak aku tepon kate nk singgah rumah petang karang.. elok bona la tue.. tk la aku menggagau nk hidang ape ptg kang utk dorang..








frozen kan dl sementara nk tunggu petang..



and for lunch, aku tk masak sbb kakak ipar aku kirim kari dgn daging masak kicap.. mcm tau tau ajer aku bizi mengkuntaukan diri..



time kasihhhhhh :) selamat aku tggl masak nasik jer..



ptg family aku dtg.. dorang dari rumah kenduri kawin, pit stop kt umah aku lepaks lepaks..








habis licin semua.. bagus tk membazir.. membazir itew amalan setannnnnn..



mlm aku diner sorang sbb tarzan ada badminton.. maka mari reheat saje lauk tengah hari tadi..


pkl seploh mak dh tebongkang kepenatan..


chiiow!

Tiada ulasan: