Khamis, 19 Januari 2012

Razila vs Ketam


dalam byk byk binatang yg aku siang, binatang nie la yg paling aku kurang gemar berhadapan..

tp, aku sgt gemar memakan nyer.. camno tue??? tue pasal binatang nie, kaddang kaddang, jarrang jarrang masuk rumah aku.. kl masuk pn, aku dh suruh abg pasar tue siang siap siap..

tp sbb tis time beli dkt Mydin, takde makne nyer dia nk siangkan utk kau kannn..



kau nampak tk duri tue bedahhhhh?? fuuhhhh tue kl tercangkok kt bibir tue, terbaekkk..

berkonsepkan bibir KAK NITAAAA **sila sengau sedikit dkt part NITA tue** la kau lepas tue..

time nk buang duri tue pn, seboleh aku bengkokkan badan kebelakang.. nasib tk patah pinggang.. takot duri tue tepelanting masuk bijik mata..

dhhhh 'kasim selamat' mata aku..



peralatan semasa berjuang menentang ketam..



selesai.. Razila 1, Ketam 0..



yang kalah sila ddk diam diam dlm freezer.. besok besok time nk masak lemak ke, masak sambal keee, kite jmp lagi..


chiow!

3 ulasan:

Aidah berkata...

Terima kasih singgah blog akak. Akak pun suka makan ketam tapi memang setuju sangat bab siang2 ni maleh sangat tak dapek nolong. Satu lagi tools yang perlu, batu lesung untuk diretakkan sedikit claw ketam tu. Jadi nanti masa makan tak de lah bersungut nak keluarkan isi. Hehehe.

eMMe berkata...

fresh punye ketam... ko rajin yong bab masak2 nih, leh tak aku order je, ko delivery, cewah!

Razila berkata...

kak aidah : same2.. suke tgk milo/ moli.. mmg kan.. kl bab siang menyiang nie adeh mak aihhhh.. bercinta.. tp sbb beli pn dkt maidin, mmg tkde makne nyer.. sila siang sendiri.. tengs for the tips yer kak.. nnt time nk masak, saya kasik hentam itew claw dgn batu lesung.. senang nk ngap!!

beb emme : nk order kt aku??? aku pn dok cari org yg terima order.. aku punyer brain dh out of receipe dh nie.. hahaha..