Khamis, 4 Jun 2009

Untuk Seorang Kawan.. Takziah

semalam saya terima telefon dari member sekolah.. herm.. simpati saya dtg mencurah2 utk kawan yg seorang..


kawan saya nie sudah 6 kali melalui proses kehamilan.. tetapi, rezeki bukan di pihak dia dn suami.. 4 kali keguguran dan 2 kali kematian bayi di dalam perut.. ibu mana yg tabah hati nyer menghadapi dugaan tuhan yg begini hebat.. kalau saya di tempat dia, saya akan mengalami satu fasa terburuk dlm sejarah hidup saya.. **cry** lagikan pulak hanya tinggal kurang sebulan bayi itu menjengah ke dunia tiba2 nyawanya ditarik.. percaturan Tuhan itu ada hikmah nya..


tidak apalah kawan.. dia bukan rezekimu.. tidak pada kali ini.. sekurang-kurangnya kita tahu bahawa bidadari syurga itu akan setia menunggu ibu nya di sana.. sabarlah kawan dgn dugaan dari Yang Maha Esa ini.. pasti ada hikmah di sebalik nya..



untuk bidadari syurga itu, AL-FATIHAH ****Amin Ya Rabbal Alamin****

4 ulasan:

Gieyana berkata...

Adik..salam takziah buat sahabatmu itew yer..kalau akak dtempat dier...ishh x tau ler camna!! smmgnya dier mmg wanita tabah kan!

cik_ah82 berkata...

Ya Allah, beratnya dugaan..
dan dia tabah menghadapinya..
sedih2..
tatau la camana nk bayangkan..
mudah2an selamat hendaknya..
ada hikmah di sebalik sume ni..
salam takziah tuk member kak yong ye..

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

Ya Allah dugaan begitu hebat kan....seorang yang tabah kawan mu itu. kite yang mghadapi dugaan nak bb ni...x shebat kwn adik kan..sedey rase...

Razila berkata...

salam semua.. tue la.. tp dia nie mmg kuat.. smp skang yong tk sampai hati nk menjengah dia.. bkn tk nak tp mcm kesian sgt.. takot2 nnt yong yg over menangeh2.. tp dia mmg kuat.. dia still blh senyum n ketawa ~time yg 1st tue meninggal dlm perut~ tp, tue luaran.. dalaman dia mst sedih sgt..