Selasa, 21 September 2010

Ceritera Raya Saya Part 1

ttp la ada part part mcm last year.. aiyarkk..

raya pertama aku di 'perantauan'.. haha mengelupor okeh letak di 'perantauan' bunyi mcm dkt german tapi dkt puchong saje :p



kakak ipar aku yg sgt la terer di dapur.. zup zap zup zap dh siap ketupat palas tue.. aku??? of cos tgk aje..

tolong pn tolong bab ikat ketupat palas tue.. tp sbb aku kn tk profesional, habis terburai time rebus.. hahah suruh aku lagik.. aku awal awal dh sound aku tk pandai tp kakak ipar aku kate, BOLEH LA ASAL IKAT..

heheh kan dh jahanam ketupat palas di pagi raya.. tragis tragis..







kiteorg sume dok sibok bersilat dkt dapur, yg 3 stooges nie baik punyer rambu rambu kt depan siap terap terap lagi atas lantai..

hamboi danial.. bonda tk nampak boleh la.. cube kl bonda nampak, begoyang rumah dgr sore bonda ko menjerit jer..

ouh, ignore date dkt gambar.. cabot bateri pastu malas nk setting date balik.. tue yg jadik nyer 1/1/2006 tue..





kejadian sebenar di hari raya --> SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN IKHLAS DARI RAZILA DAN HERMAN..

pg raya lepas semayang aku tepon mak aku.. dorang sume baru nk makan.. tebayang bayamg ajer kt mate aku nie kemeriahan nyer.. aku sempat cakap SELAMAT HARI RAYA MAK.. KIRIM SALAM PADA SEMUA.. MALAM NIE INSYAALLAH NOOR SAMPAI..

aku dgr suara org tua tue pn dh sebek sebek ajer.. baik aku babai sebelum aku buat drama air mata dkt situ.. aku kan dlam hati ada taman..





sesi salam salam di pagi raya..

korang pecaya tk, aku baru semalam mintak maap hari raya dari herman.. lupe dowssss.. nampak sgt tk de dosa terkumpul aku dkt herman :p (nie kl herman baca nie mampus dia cantas statement dering aku nie)

sempoi ajer aku pakai baju tdo, herman pakai seluar pendek ngan singlet ajer.. jahanammm..



mari buat muke miang di pagi raya.. tk pe.. bulan posa dh lepas.. kl tebabas pn, tarak penalti ngangagnangangan rase nk lempang aku tk???







acara yg ditunggu tunggu.. DUIT RAYA.. yahhh mari serbu pakcik makcik korang.. mari mari rapat rapat.. mari mari rapat rapat dikkkkkkk..

tp aku tgk, makpak budak2 nie yg menggelupor lebey DUIT RAYA ANAK AKU MANE WEH?? aku kl bagi, mmg nk terus tgn si anak yg mengulur salam.. bagi pn direct kt anak.. pastu suke hati dia la nk pas pada makpak dia ke, nk koyak kecik kecik ke duit tue, nk bg balik kt aku ke duit tue.. eh eh ehhhh..

pakai tangan perantara makpak tk main la.. kang masuk poket makpak bukan poket anak.. ngeeeee..

yg anak anak lekkkk jer lari keliling rumah main polis sentri wanto jaga, polis mati pencuri jaga!!








tahun nie ader new comer bebeh.. khadijah aisyah.. kakak ipar aku adopt dia.. kecik ajer..

auwww sejuk perut aku tgk herman menyusukan dija.. sok sok kl ader anak sendiri, ngelat nk tolong aku nyusukan anak, SIAPPPP KAUUU..

malam ko tdo la ngadap dinding.. aku nk ngadap anak ko yg nk nyusu tue.. hehehe durhaka aku nie!

so, lepas semua agenda di atas, malam tue at 10pm, aku gerak balik perak..

balik kg.. wooo wooo wooo balik kg.. sampai kg dlm pkl 2.00 pg mcm tue..

saspen gak sepanjang jalan.. dh la gelap, sunyi plk.. pastu baru sedar, bulan posa dh habis.. confirm jembalang jembalang semua joli sakan..

demmeettt..

dh tue ajer.. nnt aku sambung yg dkt perak punyer..

chiow..

1 ulasan:

eMMe berkata...

cenne raya?
meriah nye color pink yong...
baru betul raya kan....hehehehe...