Isnin, 27 September 2010

Ceritera Raya Saya Part 3

bile pulok nk habisssss nie..





nie rumah sedara yg 1st kene serbu.. rumah opah ape ke name nyer.. hahah tiap tiap tahun pegi pn tk igt name.. bertuah punyer cucu smp rase nk lempang diri sendiri.. :p

pakcik aku yg baju purple tue, 1st time beraya tanpa wife di sisi.. meninggal bulan tujuh hr tue.. sometimes, blh nampak dia temenung.. sgt kasihan.. :'(



okey ini gambar selingan.. gambar bapak gagah saya di bawah pokok kepala.. eh eh.. kelapa..





satu kereta telah berenti berak di masjid ini.. kerete dn tuan terpaksa dirahsiakan identiti nyer.. haha..



seronok tgk budak2 kampung beraya.. dorang pakai redah jer.. rumah nenek ko ke, umah atok aku ke, sume dorang tibai.. they really enjoy themself..







nie rumah no. 2.. rumah makyong aku.. rumah nie tiap tiap tahun mmg la idang laksa kualee (kuala kangsor)..

sbb aku teramik salah port ddk dpn laksa, aku la yg kene idang dlm cup pastu edar dkt dorang2..

sumpah terasa mcm pekerja kebajikan!!

org lain sedap mencekik, aku telopong ajer la santak kuih... aku mane makan laksa wehhhhh!!



tart nenas yg sungguh la colourfull buatan makyong saye.. menarik tertarik kau mmg kebabow!!



kesian okeh tgk tupai nie kene kurung.. jahat sungguh jiran makyong aku (sukehati ajer nk ckp org jahat :p)









cucu cucu opah aku yg bila semua bergerak serentak, bergegar lantai rumah.. hahaha

yg baju petak tue ttp la muke tk blh belah.. aku dh lepas amik gambar baru dia nk senym.. tk paham konsep aper dia nie??

ader idea tk mcm mane aku nk ejas muke mamat nie bg cantek dlm gambar??






disebabkan aku sampai2 rumah opah dh pkl 2pg n dorang pn sume dh terbongkang, make nyer tk sempat la nk bg2 duit raya.. tkkan aku nk kejot sorang sorang semata-mata nk hulur duit raya kan..

kang ader yg aku kenyang makan penyepak.. :)

so, kt mane yg sempat ajer aku hulur.. nie bawah pokok jambu.. tk tgk lagi sepupu aku kuar jamban baru lepas berak ajer, terus aku hulur angpow..

sikettt punyer semangat nk bersedekah!

dh.. nnt aku sambung balik..

chiow! ~~bile la nk habis nie~~

2 ulasan:

eMMe berkata...

yong, duit raya utk akak takde ke? hehehe....

Razila berkata...

akhakkkkk berape tahun umur?? 17 tahun ke bawah saje yg layak.. 17.5 pn dikira tk layak.. wakaka