Isnin, 6 September 2010

Marilah Recycle Sajork..

salam eberibodi.. halluuu..

amacam persiapan raya?? grand??

aku??? seadanya of cosss.. lagik la tahun nie 1st time beraya ader rumah sendiri.. mengigil gigil jgk la nk membajet..

rumah aku kene of cos kene contribute.. rumah mak pn contribute gak.. tue pasal naik sawan aku membaking kuih berbalang balang.. sbb tahun nie tk berduet buat kuih dgn org tua tue..

nk nk plk tue, tahun nie aku cukuppppppp bertuah bila kereta buat hal.. perghhhh tue yg membuatkan bajet raya aku makin meriah..

tk payah la aku bgtau brape yg kete aku dh pau aku tp cukup la stakat nk buat aku temenung tepi tingkap mengenang nasib badan..

safety 1st.. lgpun, raye nnt nk kene travel byk tpt.. so, wajar service..

baju sume pn dh beli.. 2 helai sorang.. baju melayu herman, kemeja dia and 2 helai baju kurung aku.. tggl tudung ajer nk gie beli nie.. tudung aku simple ajer..

mmg dari dl aku jenis tatau nk pakai tudung manik2 nie... sbb smp kt tangan aku, confirm gugur manik2 tue.. pecaya tk tudung aku yg paling mahal pn dlm RM45 mcm tue..

beli tudung RM90?? kim salammmmmmm..

kasut ngan henbeg aku dh buat keputusan nk recycle ajer kasut beg hantaran time kawin dl..



kasut tue ader la 5, 6 kali aku pakai.. tue pn kejap2.. sbb kasut bertali nie tk in sgt jiwa aku...

aku lebih kepada sauk dn jalan.. bebas gitu.. tp sbb beli hr tue, herman berkenan.. dia yg bayar jadik adalah wajar aku diam sajork..

henbeg lagik best.. dalam 3, 4 kali ajer aku pakai.. tali dia kecik.. tk muat nk sauk dkt bahu.. alahh kan bahu aku saiz2 malek noor gitu.. mane muat nk sauk kt ketiak..

pn same.. herman berkenan, aku diam dia bayar.. :)

fleksibel okeh aku nie..

eh, lame kan tk letak gambar makanan.. jap eh..



nie menu berbuka jumaat lepas.. ntah nape aku mcm tingin benooo nk makan sardin.. kecur liur aku membayangkan sadin tue.. nk nk kuah dia.. perghhh..





aku gandingkan plk pinggan ke pinggan sadin td dgn sayur kangkung goreng dgn kepak ayam goreng..

and for dessert (ewah sepiking plk tiba2)



kek gula hangus setim.. of cosss aku beli.. :p

terbaek.. cukup la serba serbi rase dia.. manis dia, lemak dia, kehangusan dia.. sume2 la.. bravoooo!!!

jap!! nk bgtau jgk yg nie.. jap jap



rumah aku dh ader lampu kelip kelip wooooooo.. tengs Boo (aku rase dia dh rase semak kot aku asik bingit tepi tinga dia)

dh tue ajer.. nnt aku smbg.. naik muak aku nk drag gambar2..

chiow!

2 ulasan:

eMMe berkata...

kasut n ur handbag, cam elok lagi...
kalo nak beli baru boleh jerk, kalo tak nak beli pun takpe...me tak beli handbag, kasut je beli...ade recycle juga...

KasihKuAlRayyan berkata...

recycle ajer emme.. senang.. jimat kos.. benda pn elok mcm baru.. tahun dpn baru balas dendam beli baru.. :)