Isnin, 17 Oktober 2011

Bila Yang Tua Macam Harem Jadah..

org selalu kata.. yg muda kene hormat yg tua.. ok fine... betul aku tk nafikan..

tp ape nk buat, kl yg tua tk hormat yang muda??? bukan la hadap sgt smp menuntut yg tua nie dok jalan tebongkok bongkok badan depan kite..

melalui percakapan pn ok wat.. tk semesti nyer, kau tua, aku muda, suka suka kau nk berbahasa basi dgn aku selamba kodok kau kan???

tk blh kau sopan santun sket??? nampak beradap???

perbuatan pn same.. tk blh ke tunjukkan contoh yg baik sket?? mane pn tua kan.. lebih makan garam.. tp kl gitu perangai kau, garam cap ape kau makan makcik???

mcm semalam, balik dari shah alam, aku terus singgah kedai makan dkt precint diplomatik..

mane pn tengahhari kan.. semua dh start lapar.. tp, jgn la tunjuk sgn keburuklantakkan kau makcik ooooiiiiiiiii...

masa tgh2 amik lauk tue, ader sorang makcik.. aku bajet2 middle 40's la kot umur dia.. dtg dgn laki dia..

aku nie depan dia.. tgh nk amik jantung pisang rebus.. yg makcik nie belakang aku.. aku bajet dia pn nk amik jantung pisang tue jgk..

sbb aku depan dia, mcm susah sket la dia nk amik.. tp makcik nie, dgn selamba kodok, dgn kurang hajar nyer, cakap TEPI SKET!! dkt aku..

bukan TEPI SKET stok suwit suwit tue yer.. nie stok yg mtk penampar.. kl muda, dh lame aku tunjal dahi dia..

tk boleh ke bersopan sket.. TUMPANG LALU DIK.. MAKCIK NK AMIK ULAM TUE.. confirm aku bg lalu..

nie nk ajer aku menyumpah dia.. DAH KAU GEMUK, DDK HALANG KT TENGAH2, MCM MANE AKU NK BAGI LALU???

tp back to basis.. hormat org tua.. slow2 aku kebelakang bg dia lalu sambil2 try nk blend perangai dia tadi dlm pala otak aku.. jem otak aku tgk org tua perangai hodoh mcm dia..

nampak mcm sofistiketed habis.. pakai semua cantik... tp sayang perangai mcm haram..

aku peratikan ajer dia.. lg hodoh perangai bile dia amik jantung pisang tue, pakai kirai dgn tangan ajer.. dh la amik yg bawah2.. pakai tarik ajer.. habis tonggang langgang aku tgk jantung pisang tue..

dlm pada aku peratikan dia, hasben dia perasan kot.. ade aku kesah??? hasben dia tgk2 ajer aku..

nape pakcik?? nk main balas balas cakap ke??? saya byk point nk bagi nie.. tkot bini pakcik malu lebih nnt..

mcm mane eh.. yg tua menuntut yg muda nie hormat dorang.. tp mcm mane??? kl contoh yg ditunjukkan pn mcm dh tk layak kau nie nk dihormati.. nk dicontohi..

haihhhhh..

chiow!


1 ulasan:

eMMe berkata...

kalo cam tu ragamnye situa tu, simuda tak yah respect, kiraikan jantung pisang tu kat mua dia, hahahha....ni baru respect yg si tua tu nak, hahahaha....geram i baca cite entry u ni yong, heeee~