Rabu, 12 Oktober 2011

Muflis

sape dgr radio pg nie??


begoyang stereng keta bila aku dgr yang golongan muda cenderung utk muflis sebelum 35 tahun kerana pengurusan kewangan yg tidak teratur.. plus beban hutang kad credit yada yada yada..


perbelanjaan yg tidak terkawal..


hurm.. seram kan???


ok, blk nie nk berzikir tepi tinger tarzan.. nk suruh berjimat cermat sket..sbb aku perati, dia nie leka.. kl bukak lampu kipas, tk reti nk tutup.. kl dia tgk tade sape ngadap tivi, pn tk reti nk tutup..



terpot pet pot pet la tivi tue sorang2.. tgg aku jgk yg tutup..


next time aku igt aku tanak ttp la.. aku nk humban ajer tivi tue ke bawah.. biar dua2 melopong.. tp yg melopong lebih nyer, aku la..



aku kan peminat no. 1 tivi.. hahahaha..


pastu suis plag tue aku igt aku nk korek.. biar belobang tade suis.. kl tade suis, mcm mane nk bukak lampu kipas kan???


bile tk bukak lampu kipas, tk la membazir kan??? pakai la kau lilin dgn kipas tangan bang..



muwahahah kejam kejam..


tue blm campur tolak spending dia kt motor lg.. pantang la.. semua nk diletak ditampal dkt motor.. ader jer bende nk dibedek nyer..


kl bedek aku tak pe gak.. cube la letak subang baru dkt tinge aku ke, rantai baru dkt leher ke, cincin baru dkt jari ke..


weh, emas jgk pelaburan ape??? sok sok tade duit, ko campak ajer dlm kedai pajak.. hehahahaha erkkk (@_@)


tue blm msk kos ride.. kl sekali sekala takpe.. kl tetiap minggu kekdah nyer??



tk kau bersilat seni gayung tengah2 rumah????


aku pn igt nk setop beli menda bukan bukan.. sopim sopim nie.. tp dh lameeee aku tk sopim.. last sekali time raya hr tue..


kesian aku eh??


kawal diri.. kawal diri.. tgg gaji.. nnt kite buat blast punyer sopim..


IKEA moh!!


**mcm mane mau jimat??? mau muflis kah???**


lempang diri kerana pandai sound suami.. padahal diri sendiri mampu menyumbang ke arah kemuflisan..


TIDAK!! TIDAK!! TIDAKKKKKKKK!!!!


marilah kite same same berjimat cermat yer hencik habang! :)


chiow!

3 ulasan:

..: MuZaiY :.. berkata...

lu kena didik tu beb. lope dulu pun gitu gak awal2 kawen dulu kengkunun mengamalkan gaya idop mewah (dah terbiasa duk ngan mak pak), susah betui dia nak tutup suis segala mcm. tapi dah kena bebel selalu skang ni die lak makin efisyen dari wa - kekadang kat dapor wa tgh masak pun laju jek tutop suis. melampaui batas betoi kan harhar.

Razila berkata...

hahahah lope mmg melampaui batas.. lu up la satu unggun api tgh2 dapur buat penganti cahaya lampu.. pastu tgk, berani tak dia ttp lampu lg time lu memasak..

herman nie gua dh habis bebel dh.. lengguh mulut gua.. gua rasa gua nk menyokong la tindakan dia.. biar tepasang ajer.. hujung bulan, menangis la kau tgk bil.. muwahahahaha

eMMe berkata...

saya lain lak halnye, saya yg suke membazir, yg berjimat cermat tu en suami, hahahaha! ye ye! pas ni kene sentiasa beringat, duit nak dpt, sikit punye susah kan...hujung bulan je, lain la bineswoman, hari2 duit masuk, nak abiskan duit, laju je, cam air terjun, kene beringat ni....