Ahad, 4 Januari 2009

Sian Dia..

dh tk blh tido nie, aku buat la N3 byk2...

tadi petang aku ngantor cousin aku dkt quaters dia.. dia jadi cikgu dapat mengajar dkt sekolah kebangsaan pulau meranti (kot la name skolah dia.. tp mmg dkt pulau meranti).. pulau meranti nie dkt puchong.. kira jalan dlm la nk ke putrajaya dari puchong.. mane2 org puchong yg kedekot nk bayau tol, ikot sini la..

smpai2 jer dkt quaters dia, terkejot aku.. rumah ke reban ayam?? serius buruk.. lantai dia la yg paling canggih skali.. blh nampak tanah bawah rumah beb.. kazen aku dh terbahak2 gelak nengok aku dok round rumah dia bekali kali.. gile ko.. slame nie aku nengok rumah yg terok2 setendet gitu dkt dalam citer BERSAMA MU tue jer... korang bayangkan.. tingkap tk blh bukak, bilik air dia, 100 kali lg elok jamban kt umah opah aku kt perak tue.. shower dia aku nengok dh condong dh.. tggl lg nk tumbang ajer.. nasib baik la jamban berak kt dlm rumah.. dapur dia siap ader palang lg.. aku rase org sblm nie ader anak kecik kot.. tp bukak la balik palang tue... dh kezen aku kne buat acara lompat berpagar nk ke dapur.. sian gile.. dh la kawasan tue sunyi.. mmg kawasan kampung.. tp yg best part, kazen aku ckp, memalam mmg sejuk.. aku nengok kawasan dia pn damai jer.. jauh dari hingit bingit bunyi kete or bus or lori.. ouh.. btw, sekolah tempat kazen aku mengajar tue bout 30 steps jer dari pintu rumah dia..

hopefully nyer, dpt la kazen aku rumah yg elok sket.. bior la menyewa mahal sket janji condition rumah memuaskan.. yg paling penting, selamat.. nie, aku nk pijak lantai pun pikir 2, 3 kali.. kang pijak kang, bolos pulak ke bawah.. mmg mencabar minda dan fizikal.. sabor jer la ajam ek.. kl ader krew2 tv3, dtg la melawat sepupu saya yg dkt pulau meranti tue.. beliau sgt2 memerlukan bantuan.. makan pun sipot babi jer kate nyer.. nk sayur sket, petik daun bunga taik ayam yg mmg ader kt tepi rumah dia.. tibi pn tak ader.. tp tk per.. dh dibekalkan dgn tin milo kosong sbg pengubat kesepian.. tong.. tong.. tong.. sadis.. sadis.. HULURKAN BANTUAN RINGANKAN BEBAN.. hahahaha..

sowi ajam.. hahahah.. i'll come and visit u yer... until next time, chiow..

Tiada ulasan: