Isnin, 13 Julai 2009

Rumah Manis Rumah..

hurm.. selalu aku nengok bloggers buat N3 pasal rumah dorang.. aku pown nk gaks!!! even bkn rumah aku sendiri tp rumah mak pak aku, TETAPI.... aku dh tggl kt umah nie since umur aku 5 tahun.. lame okay.. kt rumah tue jgk aku menjalani kehidupan jaman kanak2, remaja dn dh tk brape nk remaja sgt.. rumah tue jgk la semua peristiwa penting dlm hidup aku terjadi.. tunang n kawin n lps kawin (mak bah.. tumpang ek sementara dpt kuaters).. walau tk besor mane, ttp la selesa utk kami anak-beranak..


hurm.. lets start dgn ruang tengah rumah... living room..



nie la living room rumah den.. tp kiteorg tk suke sgt lepaks sini.. just bile ader tetamu ajer la, br nampak org ddk sini.. kl dak, kucing aku si Bee yg take over..

dining room.. nie bersambung dgn ruang tamu.. pun tk selalu gune.. kiteorg suke lepaks dkt dapur lagi coz ader tv yg ader efek bintik2.. kl ujan, lagi la tak nampak aper.. tk ke mencabar tue???

nie sudut membaca.. eh.. eh.. aku pun tatau ruang aper name nyer dia.. dh dok berkurun kt umah aku.. time aku nikah dl, ader makcik nie berkenan sgt dgn ruang nie.. smp posing2 maut.. nasib baik aku blh control jiwa.. kl tak, mau muntah hijau aku time tue.. ape dia hengat pose gitu dia blh nampak seksi mcm pamela anderson??? NO.. NO.. NO... ~goyang jari telunjuk korang cepat!!~

kl rumah orang lain lebar ke tepi, rumah aku memanjang ke belakang.. mgkin mak pak aku nk menimbulkan suasana rumah panjang.. PANG!!! mengarut.. motif ape??? ntoh... tpt aku membelog pn korang blh nampak dari sini... nunnnnnnn ujung nunnnnnn... dkt stand fan tue..


ha.. nie la nadi rumah nie.. kiteorg mmg la suke mkn kt sini walhal ader meje kt dpn tue.. dh bese hidup dlm kesedarhanaan.. cey.. cey.. chait!! kt sini la yg ader tv bintik2 tue.. meja tue ngadap tv.. so, sape dpt ddk berdepan dgn tv or hujung meja, kira bertuah la!! tk payah nk teleng2 kepala nengok tv.. see.. tv bintik2 juga digemari ramai.. woh!! korang nmpk tk periuk nasi hijau glamer mak aku tue?? umur dia ngan umur aku, sket lagi nk sebaya.. beza aku brape tahun je..

ha!! sini pun mmg la tpt melepaks.. kire tpt nie tk sempat kemas confirm sepah balik.. kenapa?? sini tv ader astro wooo... podah mcm rumah kau sorang pakai astro razila woi!! kekadang tpt nie terpaksa disensored kan bile keadaan mula menjadi tidak terkawal.. time kuar tilam bantal sume.. gile pose la korang blh tgk.. terterap, terlentang.. mcm2 ado.. oh!! nampak tak gambar bapak aku atas tv.. aper korang hengat saje2 kiteorg ltk gambar tue.. kire gmbar tue sbg penghargaan la sbb bapak aku yg bayar bil air, bil elektrik, bil astro.. bil tue... bil nie... kire bodek la gambar tue..


last sekali, tpt lepaks lagi.. org dlm rumah aku mmg gemor melepaks.. tue sbb tpt berpeleseran byk dlm umah aku nie.. luar dalam melepak ajer... kt sini kiteorg ddk satu family gile happy minum petang... minum air teh yg aku buat kejap tawar kejap manis.. tgk pd mood tukang buat air.. harap paham.. lg ganas bile mlm2 kenkadang bapak aku turunkan bidai n dia baring angkat ketiak.. kate nyer panas dlm rumah.. hish!! gile santai bapak aku.. pak ajak.. pak ajak...

gambar bilik tido ngan jamban, tk payah la aku post kt sini.. untuk kebaikan umum jgk.. huh!! puas aku... tiba2... chait!! chiow!!

Tiada ulasan: