Selasa, 24 November 2009

Aku Seorang Isteri Mithali

running nose, sore throat and badan ader sikit rase suam suam kuku teh o limau yg slalu aku order..

haih.. haih.. haih...

tapi, tetapla aku nie isteri mithali.. sakit sakit mcm dh rase sadakallahulazim pn gigih la memasak makan malam..

perut suami jgn biar terbiar wehhhh... kang dia dh slalu makan kedai janda timah depan rumah kang, ko yg susah.. ader yg berkakak beradik ngan janda timah tue kang.. ape ko nakkkkk???

meh aku bagi tips mcm mane nk memasak utk laki ko even time tue ko dh rase nk merangkak ajer masuk dapur..

senang!! ko masak ajer lauk sup2 nie.. ko campak tue, ko campak nie, ko tgg dia mendidih..

sesambil nk tgg mendidih tue, ko gie la lepak jap kt dpn tgk tivi ke, layan cafe FB ke..

win win situation watt... ko dpt rest, lauk ko menten masak, laki ko kenyang dpt makan..

aku masak tomyam mlm smlm.. ngan ikan bilis ko goreng garing..



aku campak serai, aku campak kiub, aku campak daun limau purut, aku campak carot ngan saderi, setel.. tgg nk didih kang, baru aku campak udang..

the rest aku dok melongo dpn tivi tgk ulangan the biggest loser..

gile keji maurice @ mo sneaking out nk curi2 makan donat tengah2 mlm.. heh!! mcm mane nk kurus???

eh, bukan aku pn buat mcm tue ke?? tp takkkk... aku ngadap freezer jer makan aiskrim milo.. erk!! (-_-")



utk tidak menampak kan sgt cincai ajer dinner laki aku, aku masak ikan bilis nie.. goreng garing, campak bawang besar and lastly, campak cili.. enak dimakan begitu sahaja!!

pastu aku idang atas meja, setenby tgg herman balik nk makan!! gile senang kan..



tadaaaa!!! lauk pauk aku malam tadi.. mlm kelmarin aku buat nasik ayam.. sup dia ader lebey.. laju je la aku reheat balik..

ouh.. itew juga adelah sebahagian dari tips.. ko bukak peti ais, tgk mane lauk pauk ko yang dh naik kering nk dekat sebulan ko simpan dlm peti ais tue, ko panaskan ajer balik.. kan senang!!!

so, pg nie aku bgn tido dgn badan yg dedau dan tekak yang sakit dan idung yang sumbat!! mencik.. mencik.. mencik..

and herman pg nie tangan dia dok meraba raba atas muke aku.. aku igt nk hape.. mujur aku tk patah patahkan jari dia sbb tk pasal2 molest muke aku pagi pagi buta..

rupe rupe nyer dia nk rase temp badan aku.. nk tgk aku demam ke idak.. so sweeettt booo..

tp sayang, ur jari kelingking masuk lobang idung ai la..

lesson learn, lain kali sila bukak mata dl.. jgn pakai meraba sebarang ajer yer..

ai cinta u la Boo!!

chiow!

Tiada ulasan: