Rabu, 7 September 2011

Beberapa Hari Sebelum Raya (Let The Raya Story Begin)















Pagi sabtu




aku igt nk simpan oven.. tp bila direnung renung balik, dlm peti ais ader barang2 nk buat kuih dahlia..


dh beli tp tk buat, kan membazir name nyer tuh.. membazir amalan setan.. tk baik mak marah!






sesambil tue buat jgk dadih.. sbb malam tue nk berbuka rumah kakak ipar dkt puchong.. takkan nk dtg belenggang kan?? cantik muke aku..





dapat la 2 balang plastik tue, ngan satu balang kuih raya aku.. satu balang tue, aku pass pada kakak ipar.. tahun nie dia tk buat kuih.. sian plk aku tgk org beraya tade kuih..


so, rezeki dia la..

pagi ahad




nie pukul 4.52 pagi yer.. balik dr berbuka rumah kakak ipar, aku terus tk tido2..



org sibuk bgn sahur, aku sibuk packing barang.. sahur??? aku dh suruh tarzan makan siap2 pkl 3.30 pagi tue..


lepas tue, sila tdo.. tolong jgn kacau aku packing barang..



dlm pkl 6.00 pg jgk la aku setel kemas2 barang.. baju ajer dh dua beg.. satu beg khas tuk sepentot sepentot dgn sarung kopek ajer ;p

seminggu kt kampung okeh.. harus la bawak bekalan yang mencukupi..







hamekkk mcm nk pindah kg terus.. siap hangkot bantal dgn toto la.. tk kose aku nk berebut2 bantal tilam dkt kg nnt..


ptg tue berbuke dkt shah alam.. lepas isya' terus gerak balik kg membawa 2 orang dayang dayang yg utk same same membanting tulang dgn aku kt kg nnt..




masak la korang kene kerahan tenaga.. muwahahaha


pagi isnin




sampai perak darul paris dlm pkl 1.30 pagi.. jalan tk jem.. tp lambat sbb menyinggah tapau brg makan utk sahur..


fyi, kiteorg ajer yg ader dkt rumah tue.. yg lain semua balik pagi raya.. tue sbb mak aku mengeluarkan titah suruh kiteorg adik bradik balik dl..


kemas2 ape yg patut..




arhhhh.. segar mata dpt tengok pokok2 menghijau dkt laman rumah opah.. best ajer.. suke suke suke..


maka, di pagi yg mulia, hari terakhir berpuasa, harus la kerahan tenaga berlaku.. kuarkan pinggan cawan bagi basuh, sental bilik air, langsir semua pasang bagi chantek molek.. sapu2 sket rumah.. sental periuk belangga..


fuhhhh penat..




nie tgh besiap nk keluar gie sitiawan beli stove.. baru perasan yg stove opah aku rosak.. nasib aku check awal..


kl tk, rebus nasi impit guna lighter ajer la.. (T__T)


eh, sebelum keluar, mari berposing gedik gedik geli geliman..




balik dari sitiawan, semua pakat tegolek dog kepenatan.. mcm2 stail ada...




sementara dorang buat aksi aksi free stailo dkt depan tue, aku kt dapur merebus nasik impit bg merasmikan stove baru berharga RM39.90..


berbuka tk payah masak sbb pakcik aku dkt titi gantung tue ajak berbuka posa dkt rumah dia.. selamat..




balik dari berbuka, terus on projek mini cup cakes.. nie adik aku punyer projek.. cup cakes dia dh bakar siap2 dkt shah alam..



tggl nk cretkan icing ajer atas tue..



tokey mini cup cakes.. acc, adik aku jual mini cupcakes nie dkt downtown sec. 24, shah alam.. 3 mini cupcakes for RM2..


sesapa nk rasa, gie sane carik booth unifi.. dia tmpg booth boipren dia..







sementara kiteorg membelek cup cakes, tarzan pasang pelita kt luar..



yeay!!! baru cerah laman rumah.. tp sayu gak hati bile malam raya tue, kiteorg berempat ketol ajer dkt rumah opah..



makpak aku sampai pkl 3.30 pagi raya sbb bapak aku still keje hr isnin tue.. pkl 12.30 pagi baru gerak dari shah alam..



Tp, apepepun, ESOK HARI RAYA.. ESOK HARI RAYA!!!



nnt sambung eh..



chiow!

Tiada ulasan: