Isnin, 26 September 2011

Hari Hari Masak Sedunia..




yer.. N3 ini dimulakan dgn gambar kek.. kurang hasam tak???

hari jumaat ader small gath dgn member2 putrajaya sempena hari raya..

so sorang bawak sket.. takkan nk harap tuan rumah.. muflissss dia kang.. maklum la.. kenkawan semua bab makan mmg bersemangat!!!


tuan rumah a.k.a kak emma = nasik tomato

shireen = kuih cara

anie = lasagna + triffle

lina = roti dodog (roti dgn hot dog okehhhhhhhh.. ;p)

aku = kek cekelat kt atas nun..


mcm biasa bile dh ngadap makanan, tade masa tangkap2 gambar.. makan lg bagus.. dh la sedapppp.. sanggup aku dgn shireen tgg nasik panas.. biar lambat asal bajet hottt youuuu..

Hari Sabtu





hari sabtu adalah hari 'bersilat' yg paling kemuncak.. dh mcm bibik dh aku nieeeeee.. bekfes pn tk sempat..

apple crumble kt atas tue aku buat utk potluck mlm nyer.. buat dkt umah BFF dkt opis..

okeh.. aku ramai BFF.. BFF dkt rumah, BFF dkt poly, BFF dkt opis.. mcm bagos bagos kan?? hhahaha tp tue la hakikat nyer..


pas campak apple crumble dlm oven, terus buat kuah speggeti plk..

nie utk opis tarzan punyer open house.. dia kene bawak speggeti dgn potato salad..

open house nyer hari selasa.. tp aku buat kuah speggeti awal2.. campak ajer dlm freezer.. pagi selasa tggl panaskan ajer.. senang keje tk???

keje aku pagi selasa tggl buat potato salad dgn rebus speggeti..


lepaih tue aku marathon plk dgn inti sardin.. member aku order 50 pcs karipap sardin utk hari ahad..

so, masak inti awal2.. pg ahad aku bajet tggl sumbat ajer inti dlm doh.. :)



sesudah itu, menangeh la beta membasuh dirty dishes... uuuuuuwwwwwaaaaaaaa iskkkk iskkkk iskkkkk..




nie tanda SECTION CLOSED.. muwahahahahah lunch pn aku tk masak.. letih gilosss.. mane tak nyer... smbl masak sambil bekejar basuh baju, jemur kain.. siap sempat vakum rumah kooo..


tue pasal aku kate aku dh mcm bibik.. tggl bibik jer tk mcm aku.. :)


nasibbbb tarzan memahami.. dia bawak aku mkn rojak ptg tue.. YYYYIIIIIHHHHHAAAA..


mlm makan dkt rumah BFF.. YYYYYIIIIIHHHHHHAAAAA lagi sekali!!!!


Hari Ahad plk..





org semua sedang lena dimimpi, aku dh bersila dpn tivi buat karipap.. huhuhu tk pe la.. demi bersuap-suap nasik dn berpotong potong lamb chop..


okeh.. tk perlu drastik sgt di situ.. buat karipap ajer razila oiiiiiii ;p


tp sumpah berhati pilu bile tgk tarzan baekkk punyer tebongkang tgh2 katil.. menciksssss aiiii..



50 pcs good to go!!


ader citer seram masa goreng karipap nie.. aku buat 2 adunan doh.. sbb yg 1st tue salah bajet.. tk cukup utk buat lg 6 ketol mcm tue.. so, aku adun blk utk 2nd doh..


and aku perasan 2nd doh tue mcm lembik sket.. tp sbb confident level aku tinggi, aku terus kan jgk..


skali, time goreng, hameeeekkkk kau dia boleh terbukak.. panik tk hengat okeh.. nasib dlm 4 biji ajer yg tebukak tue..


terus aku cedok balik dari dalam kuali, korek balik inti dia.. sbb inti adalah cukup2.. hehehee..


oter balik doh dgn tambah sket tepung.. nasibbb okeh.. phewwww..


itew la cerita seram aku di pagi ahad (T___T")..


ok la.. dh habis cerita..


chiow!

1 ulasan:

sHiReEn berkata...

hahahhaa... lawak tul ko ni... kalau tak cukup 3 4 ketul pun takpelah yong.. bukannyer aku kira pun baper ketul karipap ko tu... daapt² jer.. terus buka.. terus ngap... nak amik gambor pun lupaa... syabassss..... nanti nak order lagi... :)