Isnin, 16 Februari 2009

Ahad Wooo Ahad.. Zasss...

hari ahad hari tue, maleh nk ngangat konci drive kete walaupun perasaan boring tue dh menguasai aku.. lepaks umah sajew la kami anak beranak.. antara aktiviti nyer adalah seperti di bawah.. layan...




ini adalah aper?? ini adalah CENDOL PAK AKOB.. mantop sehh... sanggup aku merayu domba kt hubby nk gie beli cendol nie.. kl ikot hubby aku mmg maleh nk kuar lagi2 kaki dia tepeleot.. sayang bini punyer pasal, JOM!! haiyooo.. nampak pulak sipar buruk aku.. ignore pls.. kerjasama anda amatlah dihargai...



sesambil layan CENDOL PAK AKOB, lepak2 nengok bapak aku melukis.. bapak aku mmg ado bakat terpendam dlm melukis2 nie.. yg ngikut dia, adik aku yg no. 2 ngan no. 3.. aku ngan nabilah, tangan kayu.. keras kejung... tgk nabilah, baik punyer sedot air cendul... slurppp...



see incik abang aku.. baik punyer konsentret... pergh.. sedap nau la tue.. sila abaikan aku yg makin bobom itew..




pak ajak tgk tunjuk skill kt anak menantu.. nie dia repair ajer.. 1st lukisan nie dia lukis is b4 1978.. masa tue dia baru belajar melukis.. nie kire dia touch up balik jer... original painting kt bawah nie...




nie gambar asal sebelum ditouch up.. aper korang rase?? yg dulu lg chantek ke? yg skarang lg chantek??


again, pak ajak in action.. menantu menten layan cendol.. sedap kan Boo.. i told u...



orang sume sibuk2, dia dtg enterprem.. meh sini snap gambar.. senyum Bee.. say Friskies!!!




satu aku perasan, hubby suke nau menyapu laman.. tk kire time la.. nie lebey kurang pukul 4.00 ptg.. tengah2 matahari rembang sayang oi.. aper kejadah nyer???? nie gambar curik nie.. kl dia tau, masak la aku....


tengah syiok2 skodeng hubby, tgk aper yg aku jumper.. jeng.. jeng.. jeng.. dia nie kl bab tido, mmg la bg dkt dia.. gambar nie aku tk edit ek.. mmg gini la gaya dia tdo.. kl dh tdo, mcm dia la paling penat sekalik.. dia la yg mop lantai, sidai kain, lipat kain, basuh pinggan, memasak, siram pokok, basuh toilet.. over!!!

tue la al-kisah nyer hari ahad aku, bersamaan 15 Februari 2009.. until next time, chiow!!

2 ulasan:

jesnita_ns berkata...

mcm terasa je cendol pak akob tu kt tekak aku..slurpppppp..

sHiReEn berkata...

apai.. ko kena pasti dapatkan cendol pak akob tu... hiksss