Selasa, 7 April 2009

Memang Gelabah..

Kelam kelibot.. masing2 hilang arah..

federal musti jem terok kalo ujan.. ini hari, kuar tol ajer udah berenti.. aku kuar umah 7.15am, totap la jgk sampek 8.30am ngam-ngam.. kl idak, selalu aku kuar pukul 7.45am, smp opis dlm 8.25 gitu.. betol.. tk tipu...

yang best, dlm jem tue, mcm2 perangai manusia yg kite blh nengok.. ader yg bace paper dlm kete, menulis, make-up (pompuan la..).. ader skali tue aku nengok, bukan just drebar nyer yg make up, siap ngan passanger dpan blakang pn joint skalik.. haiyohh..., ader yg siap makan ko.. stakat mkn roti tue, aku tk heran la.. sbb kenkadang aku pn buat.. nie siap makan bekal lagik.. bertampung bagai bekal tue kt tangan dia.. heran aku.. mane nk pegang stereng, mane nk pegang bekal.. mostly nyer chinese yg buat keje gini.. (sorry for the chinese out there.. it's true man...), ader yg korek idung la, cabot bulu idong la, korek telinga la.. eyyuhh... tatau ke org blh view ngan jelas dlm keadaan kete yg bergerak terkedek2 gitu???.. yuck... it's suck.. paling best skali, ader skali aku nengok makcik tue, siap baca surah yasin lagik tongah2 jem tue.. hahahah.. persiapan kot kalo2 aper2 jadi tengah jalan.. hadoi la.. mmg la kite disuruh beribadat.. tp jgn la smp drastik gitu.. aduh...

aku tk blh terima kalo nk masuk lane tk bagi signal.. slalu nyer kete mahal2 yg buat perangai gini.. igt dh bagus la kete besau2 gitu.. kete beli mahal2, tatau function signal.. apa da... pastu kete yg dodok lane kanan skali (lane laju) pastu bawak berdondang sayang.. mcm pegi makan angin tepi pantai, mcm nk cari rumah sewa.. hadoi.. kl nk bwk gitu, lane kiri la tmpt mu... sgt2 la menyakitkan hati.. pastu jugak, yg suke buang sampah kuar kete... hamboi.. besar nyer tong sampah ko.. ader skali, dkt federal, siap org buang pampers anak lg.. aper buduh tuli naw... hadoi lagik skali...

so, for all the driver's out there, bawakla dgn penuh hemah dn berhati hati di jalan raya...

until next time.. chiow..

Tiada ulasan: