Jumaat, 22 Mei 2009

Masih Kah Kau Ingat ~adaptasi lagu kump Kopratasa~


saya pernah buat N3 yg kunun2 nyer saya mau menjadi seorang manusia yg pandai berjimat cermat.. okay saya mengaku saya failed.. saya mmg jenis orang yg suke2 hati perut mau berbelanja.. berlagak kayak org kaya saja.. ~versi rini maid kak ipar saya~


tp, saya suke menabung.. esp syiling.. membantu uols.. duit syiling belen saya bayar duit air fresh oren pahit dah tue panas nk mampos yg sebanyak RM0.20 tue, saya simpan masuk tabung.. kekadang belen RM0.80 buat beli air teh o limau suam tp panas melengit yg saya dpt tue la jgk yg saya masuk tabung.. tk dilupakan pada duit syiling en. hubby yg dia biar free2 mcm nk suruh saya amik juga saya masukkan dlm tabung.. so, dlm sehari tue, dpt la dlm RM1.00 or RM1 lebey masuk dlm tabung..


tue tk kira kl tiba2 saya bermurah hati nk masukkan RM5.00 or RM10.00 dlm tabung tue.. slalu nyer saya masukkan on friday amount yg byk2 gitu sbb nyer the next day tue cuti, so tk ader nk blanja2 sgt.. sblm kurang bijak nie, saya menabung jgk tp just utk tukar dgn makcik kantin kt atas.. MAK DE, MAK DE NK DUIT SYILING TAK?? KT YONG ADER LIMA PLOH RINGGIT??? dh dpt kalo duit kertas, saya terus lupe daratan lunch dkt KFC.. manusia mmg mudah lupe diri..


tp akhir2 nie saya bijak cardas hasil usaha dari minum vitagen yg pakcik Ali jual RM10 dpt 3 paket... tk sia2 pak cik ali jln terkedek2 promosi vitagen ikot pintu dapur rumah saya!!! duit yg saya simpan tue, saya masuk dlm Tabung Haji.. mmg saya buat saving dlm tue.. okay.. okay la... skali la dgn niat nk gie haji.. dlm masa tk sampai 2 bulan, saya blh simpan RM138.26 ~depend brapa byk duit syiling en. hubby saya kebas~.. elleh.. simpan same2 aper.. tkkan nnt nk gie haji, saya ddk dlm katobang dia ddk dkt sayap katobang.. huish.. stuntman tue...


so, cube la try.. saya sekarang dgn vangga blh bidas ckp mak saya "HA!! KOREK TABUNG TUE.. KOREK.. APE YG TINGGAL??" chait!!!


chiow..

Tiada ulasan: