Isnin, 4 Oktober 2010

Bukan Open House Jgk..

saje invite family belah aku plk dtg mencekik.. dorang pn dh bingit tepi tinge BILE KYONG NK BUAT MAKAN MAKAN KT UMAH..

menu menjadi pilihan hati adalah:

tomyam
ikan bakar + cicah kicap
sambal udang petai
sayur campur
kari ayam
ulam + sambal belacan
kek cekelat
mee rebus



menatang nie wajib buat sbb aku kl dh kelam kabut mmg la panik otomatik jd pelupe.. nk nk bila aku tgk jam dh pkl 10pg tp nasik tk masak, ikan tk marinate..

di sini la bakal terjadi nyer AKU PEGANG KUALI TP TK IGT NK MASAK APE.. AHH SUDAHHHH.. time time nie la checklist menu amat berguna..

menu sume aku masak sendiri kecuali kari ayam sama mee rebus.. tue ikhsan makpak :)



ikan mabong nie buat bakar.. kl nk ikot senang aku, aku campak ajer dlm minyak goreng.. senang.. tp en tarzan plk telebih rajin nk membakar.. lantak.. layan kan ajer..

pepandai la ko bakar kt situ sorang2.. aku tk amik port.. keje aku belambakkkkkk lagik.. :)

tp tk sia sia okeh sbb ikan bakar nie mmg hotcake.. letak je lesap.. letak je lesap.. terbaekk..

cayalah en. tarzan!!



sblm aku masak udang nie, aku dh siapkan seperiuk besar tom yam.. daging sket, udang sket, sayur belambakkkkkk.. hahah keji tuan rumah kedekot.. :p

aku bab potong2, basuh membasuh nie, aku dh setelkan malam jumaat tue dh.. sok pg sabtu, tggl nk campak dlm kuali jer.. senang!



tetamu aku yg terawal.. sbb dorang dtg awal, brg makan pn tgh nk siap, sori la.. rilek rilekkan la tulang temulang tue dl sebelum mencekik nasik..

tp aku goreng jgk dim sum same chic coctail buat kodap2..



konsep adalah seperti tauhu sumbat.. tp instead of sumbat dgn timun, togeh, dia sumbat dgn daging ayam pastu celup telur and goreng..

nie makcik aku bagi.. kreatif.. sedap! tp aku tk makan byk sbb nnt takot kuar balik ikot idung.. so, jgn carik pasal!



kek aku dh masak siap2 mlm jumaat tue.. pagi sabtu tggl simbah dgn cokolat ganache sajer..

gambar nie sebenar nyer gambar whole table yg dh setting dgn brg makan.. tp sbb nk crop gambar kek, aku dh teredit atas gambar asal dn sekaligus memusnahkan gambar meja yg penuh brg makan..

jap jap.. nk gie benam kepala dkt dinding jap..



nie mee rebus wak sarkan mmg feveret bapak aku.. nie apak aku sponser.. time kasih daddy ~ceh daddy kunun.. panggg!!~



aku tk paham kenapa langsat nie blh port bawah meja.. sape punye keje???!!



eh, setim plk mata aina makan biskot raya..

aku rase budak nie dh lali la dgn keadaan hiruk piruk bising bising.. time memula raya dl, kl org pakat gelak ramai2, mst dia nanges tekejot.. haha tk rock la aina nie..

tp skang dia menten.. org gelak kuat kuat dia mampu menten tk melalak.. gud girl...





mamat nie mcm dpt bau jer hr tue aku buat masak masak.. the moment name dia naik aje dkt hp aku, terus aku bgtau en. tarzan --> YANG, SAYA RASE SI ZAID NIE LAPOR NIE.. wakakakaka..



YONG, KO TKDE BUAT MAKAN MAKAN KE HARI NIE?? KO TK DE MASAK2 KE?? haha ayat tk blh belah btol.. :)

bini dia tgh tunggu hari nk deliver.. tk larat nk masak.. so, hari minggu mmg dia mencari ajer la rumah yg terbuka siap dgn pakej makanan percuma..



mmg langkah kanan.. dh rezeki dia.. atleast aku dpt jumper bini dia sblm bini dia deliver.. semoga ayu selamat melahirkan.. AMIN..


dh alang alang ramai berkumpul, last last minit baru decide buat baca doa sket.. yer la.. dkt setahun ddk rumah nie, tk buat lagik doa selamat.. kl ader pn, baca yasin gitu2 jer.. tk pun, aku pasang channel oasis time ustaz mengaji :)

penat mmg penat.. tp enjoy.. sume lepas makan pakat tebongkang temasuk la tuan rumah laki bini ikot same membuta..

sedar2 dh pukul 6 petang.. kuar bilik tgk dorang tgh sambung makan mee rebus.. gasakkkk makan la selagi terdaya.. ai okeh ajer..

last person yg kuar dari rumah aku is makpak.. which is pkl 8 lebey.. dorang nk sambung open house dkt kepong.. LARAT lagik tuee..

aku???? lepas ajer sume org balik, aku kemas2 rumah, mop, vakum sume, terus lembik dpn tivi mcm org takde tulang..

igt nak gie open house rmh member pn tk jadi.. tk larat.. tp bila en. tarzan ajak gie makan western tiba tiba larat plk..

eh.. eh..

chiow!

Tiada ulasan: