Isnin, 25 Oktober 2010

Eh, Macam Dh Lame Kan???

aku rase mcm dh lame sgt tk taruk citer pasal aktiviti melantak kan??

yer la.. since raya hari tue, aktiviti masak memasak byk yg bocor..

so, nie nk warm up balik.. mane blh jadi asik mkn luar ajer.. bankrup la en tarzan (eh, kenapa dia yg bankrup?? hahahah)

ptg smlm (ahad), bangkit tdo terus rase nk makan.. tanye en tarzan dl, kl dia nk minum ptg, baru aku projek.. dia kate nk.. canteeeekkk.. terus projek la..

aku buat benda simple ajer.. ape yg ader dkt dapur.. :)



garlic bread dgn mushroom soup..

mushroom soup tue, aku guna cambell ajer.. tp tambah sket cendawan butang tue.. sbb aku selain fanatik cheese, aku jugak adalah fanatik cendawan..

biasa la.. aku kan membesar dgn game mario bross.. :) makan cendawan, dapat power! hehe



sape2 yg tatau mcm mane nk buat garlic bread (ader ke??) sila tgk resepi.. senang bai tueee..

bahan:

roti (baguette - roti batang keras blh buat hempok org tue) **aku guna GARDENIA sudah**

2 sudu besar butter/ planta

english herbs (origano, thyme, rosemary)

4 ulas bawang putih

garam

cara2 :

slice roti.. kl lagik nipis lagik best.. krup krap krup krap ajer..

dlm bekas, cincang bawang putih.. aku parut ajer :) pastu campurkan semua bahan (english herbs + planta + bawang putih + garam secubit)

pastu ketepekkan atas roti dan sila bakar.. lagik lama bakar, lagi rangup.. kl boleh biar keperang perangan sket roti tue.. baru bernapsu tgk... haha..






jemput makan..

chiow!

1 ulasan:

ita cutevirus berkata...

yong,
ape le susah² benor???
beli jer garlic spread sudah...
brand buttercup...
5hengget lebey satu mangkuk...
tak payah susah²...