Rabu, 13 Julai 2011

Driving Lesson

td dgr HOTfm pasal pengalaman belajar memandu..

hehehe mcm mcm okeh.. ader sorang caller nie lg la.. dia amik exam bawak lori okeh..

bkn lori yg kecik cinonet tue yer.. treler tue disantak nyer.. pergh kak.. salute lah!!

becakap psl pengalaman belajar bawak kete nie, tingat zaman aku belajar dl..

bayar yuran guna duit sendiri okeh.. semput semput la 2 bulan mengumpul duit nk amik lesen punyer pasal..

tk kelas laa.. member aku semua dh blh bawak kete, aku tekedek kedek lg naik bas naik komuter apehal kan??

dh la baru masuk gomen.. gaji pun tk dpt sbb blm cukup 3 bulan.. nasib time keje dkt shell (lps hbs poly) dl ader la jgk buat simpanan..

tp tue ajer la pun.. lps tue menyimpan ape nyer.. menyimpang ader la.. ;p

aku belajar dkt sekolah memandu dkt dgn rumah makpak.. boleh jalan kaki ajer.. lgpun aku dh kenal dgn 'abg2' yg mengajar tue sbb dorang nie selalu lepak dkt shell mcm tade keje lain nk buat..

so, ditakdirkan aku dpt la 'abg' nie utk ajar aku bwk kete.. kebetulan aku mmg kenal dia so no problem la..

muke mcm mat bangla sket.. muwahahahaha tp mulut manis okeh...

mula mula ajar, dia okeh.. tp lps tue dia dh start mengaruk.. start dgn:

abgla : yong, abg nk mtk yong buat something boleh tk??

aku : ape??

abgla : everytime abg amik yong utk driving lesson, blh tk yong salam ngan cium tgn abg.. time jumper dgn nk balik..

aku : apehal plk.. abg bukan bapak yong.. bukan abg yong.. boipren lg la.. jgn mengarut..

cepat cepat blah kuar kete.. geli plk aku dgr mamat tue nk besalam bagai.. tebiat nak mampos??

and paling maksima tk blh belah rase nk sumbat sumbat tapak kaki dlm mulut dia bila one day, tgh dia ajar bawak kete, dia blh suruh aku benti dkt satu kawasan kilang dkt sec. 16..

belepoh peloh ketiak mak kau masa nie.. dada rase nk pecah..

lepas benti, abg nie blh selamba kodok turun kan seat dia pastu letak tgn atas muke..

cibai.. ape dia nak??

aku : nape suruh benti kt sini nie?? sunyi kan tpt nie..

abgla : kite benti jap la.. abg ngantok la.. nk tdo

aku : baik gerak skang.. kl tak yong jerit kuat kuat kate abg nk rogol yong..

abgla : eh jgn la.. jgn la..

aku : try la tdo.. kite tgk ape jd..

abgla : okeh la.. kite balik institut..

dlm aku ugut2 tue, sebenar nyer aku nie dh takot gileeeee kau.. napas dh kejap panjang kejap pendek..

nak kencing nk tercirit semua la ada.. tk penah aku kene mcm tue..

nasib baik tue last kelas utk memandu sblm amik test dgn JPJ.. no one knows about this thing eventhou my parents..

takot nk cakap dkt bapak aku.. kang drama swasta plk kang.. tp bile pikir2 blk, mcm bodoh gak sebenar nyer tk bgtau bapak aku..

biar mamat tue kene sket.. hopefully tade la mangsa dia..

lps kejadian tue, ader gak aku terserempak dgn dia 2, 3 kali nk nk time isi minyak.. maklum la.. dia kan jenis melepak kt situ..

jantan tk guna..

tp aku lari lari dr dia.. tgk pn aku tk nak.. jijik plk.. yeks..

seriau rase nyer.. tue satu hal dgn tukang ajar..

dgn peg JPJ pn ader hal jgk.. tp bukan la mcm si binawe td..

hari amik test JPJ tue, bapak aku awal2 pesan, amik awal awal.. pg pg mood peg JPJ tue still elok.. cuaca pn sejok.. perot pn dh terisi bekfes..

ouhhhhh anak dia of cossss menurut perintah.. anak bapak la kate kan..

smp2 ajer, kaunter utk amik no giliran blm bukak.. aku nie teconggok la dkt dpn kaunter tue sket punyer semangat nk amik no..

yg lain aku tgk ade la dlm 100 meter dr kaunter.. hek elleh takot la tue.. ;p

kaunter bukak ajer, aku dpt no. 2.. amcam?? semangat kan???

eventho no. 2, peg JPJ adalah ramai.. so, utk peg JPJ yg aku dpt nie, aku adalah peserta no. 1 dia utk hr tue..

msk dlm kete, betulkan side mirror, betulkan cermin pandang belakang, pakai seat belt, tekan kelaj, masuk gear, release minyak pelahan lahan..

sekali kete tk bergerak.. berderau bunyi kete tue..

kendian, satu suara petir hinggap ditinge.. HANDBREAK TK LEPAS MCM MANE NK JALAN..

terus aku tekejot, mati enjin.. hahahahaha sah sah kene tolak point kt situ..

agak nyer peg tue tgk muke aku hijau kuning biru merah dkt situ, terus dia slow down balik OKEH.. TK PE.. BUAT SEMULA.. HANDBREAK JGN LUPE TURUNKAN..

overall, semua ok.. alhamdulillah lulus.. naik bukit semua lulus.. yessss!!! :)

genap seminggu aku dpt lesen L, aku pegi tibai kete jiran sebelah.. mampos!!! situ jgk aku kene tazkirah dgn pak ajak.. meleleh leleh air mata kasih ai youuuuu..

tue blm kes aku langgar tembok, langgar pintu pagar, kete mati tgh jalan, gostan dkt bukit, langgar bontot kete org.. harharhar..

tp itew dl... skang aku adalah gengster jalanan..

eh.. eh.. tk la.. of cos pemandu berhemah.. :)

itew citer driving lesson aku..

chiow!

2 ulasan:

eMMe berkata...

kelakar la yong, n ade pengalam di'goda' abg la...eeeee...kalo me yg kene, tak tahu la yong.....

Razila berkata...

eeee yong ms kene tue, berderau darah.. rase nk pingsan!!