Selasa, 28 Disember 2010

Pinata

X-mas hr tue, kakak ipar aku nk buat b-day celebration utk anak buah aku (danial + haikal),, dua dua nk masuk umur ampat tawon..

so, aku laki bini kene buat Pinata.. tau Pinata tue apekejadah nyer?? tgk gambar bawah..


nie Pinata.. dkt parti omputih selalu ader menatang nie.. dlm dia isi gula gula ke, duit ke.. or hape ajer yg korang suke.. gantung and b-day gal/ boy akan pukul smp pecah and isi dlam tadi akan jatuh kebawah dn para hadirin dan hadirat ape lagik, sila berebot!!!!

kiteorg buat dua biji.. aku buat satu, tarzan buat satu.. :)

sbb kiteorg rajin ya hamat, decide buat bentuk bola ajer.. mudah, pantas dan tuntas!!! eh, tuntas nie hape makne nyer eh???


nie tarzan punyer.. dh nk dkt siap dh.. okeh pd sesapa yg nk buat, bahan dia senang ajer..

belon
tepung gandum
kertas sotkabar dikoyak2 memanjang
gam (cair)
kaler water..

cara :

bancuh tepung dan gam.. biar cair sket jgn pekat sgt

tiup belon sukehati nk besau mane

pastu celop sotkabar dlm bancuhan tepong tadi dan tempek dkt belon.. dh siap selapis, keringkan.. then ulang balik utk buat lapis ke dua.. make sure betol2 kering pastu pecahkan belon..

kl elok dua dua lapis kering, bila pecah belon, bentuk dia akan menten bulat.. tp kl tk kering betol, dia akan jadi kemek.. nasib la korang.. :p
mcm tarzan punyer kemek sket sbb tk kering sgt dh sibok nk pecahkan belon.. dh cacat..

pastu sila kaler ikot kreativiti masing2..


nie aku punyer.. aku buat bola keranjang.. nie tgh keringkan warna oren tue pakai blower.. panas okeh menatang blower nie..



Pinata in making


end result.. bole??? tarzan dh malas nk mewarna.. tgk balik gambar yg 2nd tue.. seketol ajer kotak yg diwarna nyer.. the rest dia malas.. cincaiiii ajer taw..


aku punyer.. siap ader SPALDING lagik.. hehe semangat hemak nokkk..


together they are 'BEAUTY and THE BEAST'.. hahahah..


signature harus ado...

gambar dorang main menatang nie tade dkt camera aku.. dkt camera kakak ipar.. tgg la nnt dia d/load gambar.. inys aku tempek dkt sini..

ok la.. pd sesapa yg ader nk celebrate b-day party dlm time terdokek nie, aku rase blh la terai.. best tgk budak2 main benda nie dok terpusing pusing mcm org mabok dgn mata tertutup nk memukul benda alah nie..

ok bebeh, chiow..

Tiada ulasan: