Isnin, 1 Disember 2008

Aku Masak, Aku Makan..

cemerlang.. cemerlang... sejak2 kawin nie, mood nk memasak aku mmg ade.. bkn aper, nk asah skill blk.. dh jd bini org oi.. dl kl tgl sorang, aku maleh nk masak.. selongkar ajer ape yg ado.. janji peyot kenyang.. plg tidak, aku msok kete, gie la the nearest drivethru.. tapau McD selalu nyer..

mlm nie, family aku gie layan movie.. madagascar.. show pkl 9.40pm.. aku maleh nk ikot.. lepak umah jer.. mate pn rase berat nih.. dh tgl sorang2, aku dgn semangat berkobar2, keluarkan ikan n sayur.. kelentung.. kelentang... setel.. dpt 2 lauk jer jd la.. tengah2 membersihkan pinggan mangkuk tetibe aku nengok ader darah.. mane dtg nyer.. belek punyer belek, ibu jari aku luke da.. nasib dh hbs masak.. tgl nk mkn jer.. kl tk jd raje bersiong la aku... ok gak kan.. blh aku suck darah2 org yg menyakitkan hati aku.. kan dek non kan...

so, layan la hasil masakan aku.. simple jer.. utk peyot aku sowang.. zasssss....


ikan tue aku goreng garing pastu aku taruk cili api atas dia.. kacang buncis tue aku msk kicap.. mmg feveret makcik.. dessert, buah oren sunkis.. woooww!!!

ouh.. tp jgn tertipu yer senah.. ikan tue sebelah jer sbnr nyer.. sblh lagi aku dh kiben smlm buat masak stim.. sila la tengok gambar di bawah sebagai bukti yer...

aku taruk brocoli sket, bunga kobis sket, carrot sket, ikan yg sebelah tue.. halia taruk byak.. pergh.. caya lah!!!


ha.. nie sbg bukti betape terer nyer aku memasak smp injured ibu jari.. boo... i need a hug.. blh tahan gatal jgk aku nie...

2 ulasan:

jesnita_ns berkata...

ko baru perasan ke ko ni gatal yong...hehehhe..meh sini aku hug ko nak..

Razila berkata...

tak nak.. tk nk.. tk nak.. aku nk laki aku gak.. booo...