Khamis, 6 Mei 2010

'M' Datang..

baru semalam member aku tggl komen kate aku rajin jaga perut herman buat tue buat nie masak tue masak nie..

hahahha.. time kasih kak ita... tp tak lame pn rajin aku tue..

ptg semalam jgk la aku malas gile gile punyer.. dlm pala carik short-cut nk masak ape yg simple..

last last..



kerang rebus.. potong bawang, campak daun kunyit, sikit garam, pastu rebus.. aku??? of cos ddk bersila dpn tivi tgk ADAMAYA.. woooohhhh mane blh miss woooooo...



nie kire 'air asam' la nie.. hiris bawang ngan cili padi, taruk cuka sket, taruk kicap sket pastu cicah kerang.. perghhh ai tell yyooouuuu.. tabur atas nasik panas pn gantengggg!!!



sayur campur nie ekceli aku panaskan and tambah sket sket ajer sayur dia.. hari tue masak tk habis, sayang nk buang, taruk dlm tupperware, simpan dlm peti ais.. so, semalam aku just tambah lagi 3 keping carrot, 2 ketol brokoli, 2 hiris salary.. dh banyak.. senang tkkk????



aku campur tepung dgn serbuk kari, garam sket, air sket, campak ayam, gaul gaul gaul, goreng garing.. tadaaaaa... ape susah.. dh dpt ayam goreng..


jemput makan... habis jgk okeh.. yg penting, herman kenyang..

ouh, nmpk tak nasik tue.. manje manje jer dlm tue kan?? kiteorg skang kurang mkn nasik.. dok ratah laukkkk ajer..

kate dietttt.... hahaha..

chow!

3 ulasan:

ita cutevirus berkata...

wow!!! sihat sungguh lauk ko tu yong... aku suke... laki aku pon suke yang rebus² ni.. kalo yg ade santan² ni, die lemau sket...

p/s: ade award utk ko.. meh amek...

sHiReEn berkata...

DIET... tp tak agak².. hahahaha... wei habis ke kerang tu korang makan berdua???? ayokkkk.... sekilo ke tu?? mcm tak percaya jer aku... aku laki bini pun badan besor gak yong... hahahahha....

Razila berkata...

kak ita : hahaha.. nnt aku amek.. tengs kak ita :)

comot : heheh.. aku zoom mmg la nampak banyak.. tp tk smp sekilo pn.. harga dia lagi best.. RM1.40 hahahah.. rase nk borong 40 plastik jer..