Isnin, 22 Februari 2010

Deko Deko Deko..

igt tk N3 pasal rumah aku yg luas berkangkang kangkang gorila tue??

gie tgk balik mcm mane rumah aku time tue.. aku mls nk d/load balik gambar rumah kosong tue takot luke lama berdarah kembali..

chewahhh.. ayat mak tk blh blah.. padahal malessss...

skang nie aku tgh semangat berkobar kobar nk mengisi rumah.. sket sket kelam kabot jer pala otak aku memikirkan apeee aku nk letak kt situ la, kt sinun la..

jenuh jgk la herman dok psyco pala otak aku dok tahan tahan bini dia nie yg asik nk membeliiii ajer kerja nyer..

mcm duit gaji RM3 juta sebulan.. padahalllllll...

moh le intai ape aku buat dkt rumah aku lately nie.. tue pn ttp jgk la kosong.. selembar pandangan gitu..



side nie aku rase mcm tk berubah.. benda pertama yg aku beli tuk rumah tue, nie la dia.. yg 4 ketol nie.. kusi 2 bijik, meje tgh tue ngan kapet.. bunga tue aku baru borong dkt kabut sale..

so far tiada perubahan drastik di sini melainkan habok yg semakin hari semakin menebal.. pagi ko lap, tengahari kang ko sagat je jari konfem hitam kt ujung tue.. confirm!

just langsir aje aku tgh kumpul duit.. hari hari masuk tabung lima-ploh sen.. sok sok cukup la tue..



eh, ai dh ader sofa okeh... walaupun blh la dikira sbg harta pusaka turun temurun mak aku.. dari rumah dia pindah rumah aku.. sok sok aku turunkan kt rumah anak aku pulak.. mst dia terharu..

ya Tuhanku.. Lindungi la warna sofa tue agar mentennn warna cokelat.. :)



haaa... walll nie, everytime org dtg, setakat nie sume tanye, CAT SENDIRI KE?? ouhhh.. NEHI NEHI ZINDEGI.. mak blh pitam 3 kali berturut turut dlm masa 5 minit kl masok bab cat mengecat nie...

paiting tue adalah hasil nukilan seorang pakcik yg tidak mahu dikenali.. **abah, ramai yg berkenan kt bot tue..** eh! eh!



haaa... nie feveret sepot mak.. nie tpt nie blh jadik gaduh besar nie kl aku ngan herman berebot.. baekkk punyer port sape tanak seyyyy.. bayangkan rilekkkk ajer tgk tivi sambil baring baring.. auw!



nie mmg tak de aper yg berubah... tp aku mcm dh terbayang bayang ajer set meja makan yg stylo 4 seater warna hitam yg aku idam idamkan tue..

tp cepat cepat padam bile gambaran herman meroyan take over.. hish... huish takot btol mak!


dapur.. aku ader 3 sbb kenapa aku make sure dapur aku tk mcm tongkang pecah..

i) ko masuk masuk ajer, terus nampak dapur aku.. so, kl dapur aku mcm tongkang pecah, sape yg malu??? MEREKA DAN KELUARGA MEREKA jugaaa...

ii) aku mmg dari kecik mmg telah dibebelkan tepi tinge oleh sekunder otai (mak) agar memastikan dapur bersih! keep the kitchen clean.. sblm tdo, dapur kene bersih.. kene! so, ajaran emak tue ader guna nyer..

iii) kl mak aku dtg tiba tiba buat sepotcek mcm mane??? tk ke naya aku??? dia bukan kire ko tua ke muda remaja ke bujang ke kawin ke.. hayun tetap hayuunnn...


ruang nie aku tgh tgg firasat nie.. nk taruk apeee kt sini nie.. hari hari aku renong dinding nie mane la tau tiba tiba tersembol dari dinding lemari ikea tue sebijik..

jimatttt duit aku..

kl tk pn, kan best kl herman kate, TK PE.. KITE BELI LA LEMARI IKEA TUE DUA SET.. confirm berdesup berdesap aku pegi time time tue jgk!

kesimpulan nyer, nie la keadaan rumah aku skang.. kosong lagik kan??

aku tgg jgk kot kot eric ke, rizalman ke dtg elok ajer terpacak dpn pintu rumah dgn set sofa baru, tivi flat screen, kipas baru, lampu baru, aircond, tk pn plg koman oven sebijik kot la kate nk bg deco free kt aku nie..

haihhh.. toksah la dok berangan..

chiow!

1 ulasan:

ita cutevirus berkata...

yong...

untung ko dapat umah besau... umah aku sekangkang semut je... tp, tak sepening ko nak carik barang mendeko ruang² kosong tuh...

huhuhu...

p/s: kalo kat umah tu da ade tambahan orang, ko raser cam nak je sume perabot² tu invisible...
percayalah..