Jumaat, 5 Februari 2010

Pari Bakar

hr tue aku ader beli ikan pari.. selalu nyer aku buat asam pedas sbb favaurite herman..

tp tukar angin la pulak.. asik asik asam pedas.. hari tue aku dok dering ajer ade minah nie makan ikan pari bakar.. perghhh sungguh best nampak nyer dia makan... ngap ngap ngap..

mak telan air liur ajer la dari jauh..

terus berkobar kobar NOOR, BALIK NNT SINGGAH PASAR GIE BELI IKAN PARI PASTU BUAT SENDIRI.. LG PUAS HATI.. movitave diri sendiri adalah sesuatu yang sungguh mulia..

so, balik dari opis semalam, lepak kejap pastu terus marinate ikan..



dh siap bungkus.. lupe nk amik gambar sblm bungkus.. aku guna bawang merah, bawang putih ngan serbuk kari and garam sket.. pastu aku masuk dlm peti ais sementera nk tgg herman balik..

dlm pukul 9.15 baru aku start masak sbb tuan tanah kedaung dh otw balik..



sbb mlm semalam aku mcm malasss ajer nk masak sayur, aku korek petiais tgk ader pakcoi nie..

aku rebus dl, cincang bawang putih, tumis and last sekali masukkan oyster sauce and tepung jagung sket..

jalannnnnn...



dh siap... wohooo... kl tk sbb kene tgg herman nie, confirm dia balik nnt tggl pinggan ajer



cicah dia pn dh redi..

elok ajer aku nk angkat ikan hidang dlm pinggan, herman pn balik.. rite on time bebeh..



so, ape lagi.. jom la mentekedarah..

bismillahirahmanirahimm..

chiow..

Tiada ulasan: