Jumaat, 12 Februari 2010

Rambut Ouh Rambut..

sape sape yg kenal aku, tau rambut aku satu tema dgn david arumugam ellycats! TIMA SEY!

malah, kritikal nyer juga hampir same.. tp aku rase dasat lagik rambut si david... ouhh.. rambut see-fo mst lagi kembang dan kinting okeh..

mcm rambut aku, kinting dan kering.. and ader jgk masalah kelimumur yang dasat!

but last week is the most dasat one i tell uuuuuuu..

kepala aku punyer gatal mmg tk bajet bajet.. rase nk standby garfu aku menggaru.. it makes life easier wattttt...

aku cuak gak hengat ader kutu... tk macho la dh tua tua gini ader kutu atas kepala.. apa baranggggg..

kutu tue penyakit rambut budak darjah 6 ajer!

so, i went to the clinic, mtk ubat kutu..

aku gie kt kaunter, selowwwww ajer aku cakap 'dik, ader ubat kutu tak??'

sekali ko, dia jawab tue, satu klinik blh dgr.. kemaluan aku di situ jugak! ikot hati aku nk santau kan ajer budak tue..

tp sabar.... tudung dia cantik.. tudung dia cantikkk..



ha hamikkk.. doplas hengget okeh.. dh la time nk beli tue nk kene isik form..

AKAK NK BELI UBAT KUTU NIE UTK SIAPA?

UTK ANAK BUAH.. **serius keji gile menggunakan nama anak buah**

ISI KAK BORANG NIE.. TARUK NAME ANAK BUAH TUE YER.. KITE NK REKOD SO BILA LAIN KALI AKAK DATANG, KITE ADA REKOD..

gulp!! mampus aku nk auta mcm mane lagik nie.. ALA DIK, DH NAME PN ANAK BUAH, MCM MANE SAYA NK TAU ALAMAT, NO. SURAT BRANAK DIA SUMA.. TARUK NAME SAYA JER LA YER.. SINCE SAYA YG DTG BELI..

aku rase mcm dh kantoi dh time nie.. budak tue blh sengih sengih tgk muke aku..

elleeehhhhhhh.. mcm la time kecik kecik dl ko tak der kutu dikkkk...

tk pe.. tk pe.. ejek la aku.. ejek la..

so, balik rumah terus gegas mandi taruk shampoo tue atas kepala..

mak aih.. mcm taruk air longkang atas kepala okeh.. nasib aku tk pitam dlm jamban demi menghidu bau keramat tue.. cis!

dh bilas tue, lagik la kuat.. mcm dekat jer ngan batang idung.. mcm aku apply ubat kutu tue dkt bulu idung.. tension!

mlm tue tdo la aku dgn penuh penyiksaan dan gangguan bau-bauan tetapi ttp la kuar air liur.. :)

the next day tue, still gatal gatal kepala aku.. and i knew, bukan kutu sbb dh check..

pala mak bebas dari sebarang gejala kutu dan telur nyer..

kebetulan gie farmasi, cari la obat utk itchy dandruff..



aku jumper ubat nie.. mahal sket la dalam RM20.90 harga dia.. tk pe la.. aku mmg dh nekad nk bersihkan kepala aku yg berkeladak nie..

tk larat aku weeeeiiii.. rambut pun byk gugur.. dari botak pala, baik aku botak wallet ajer..

shampoo nie bau dia blh tahan la.. tk la busuk ya rabbi mcm obat kutu tue.. tp skali tgk packaging dia mcm toiler bowl cleaner kan botol dia..

pastu sejukkkk je once dh apply dkt kepala.. berangin ajer...

nyaman nyaman nyaman..

once dh apply shampoo atas kepala, biar dalam 2, 3 minit.. alah, sesambil tgg tue, ko sental la lantai bilik air ko yg bekeladak tue..

lantai bersih, kepala pn bersih.. pakej!

so, gatal gatal kepala aku mmg dh hampir tk de.. mmg kene apply twice a week.. mlm nie baru nk basuh for the 2nd time..

td check dandruff pn mcm dh kurang sgt.. kl tk, sekali aku korek ngan kuku, selambak melekat kt kuku..

yeks kan!

herman nk cium cium rambut/ kepala pn tk selera agak nyer..

sekali cium, selebet molot penuh kelimumur bini..

so, pd korang yg ader masalah dandruff mcm aku nie, try la cari shampoo nie.. carik la dkt guardian or watson.. mst ader sale..

chiow!

Tiada ulasan: