Isnin, 28 Jun 2010

Lame Tk Buat N3 Makan..

baru pasan.. lame gak aku tk buat N3 masak masak kan..

maklum la.. lately nie aku ader sindrom malas masak sket.. herman plk ader sindrom malas nk makan kt rumah..

matching gile kan!

siket punyer lame tk masak, hr jumaat tue herman kate nk makan kt rumah.. yer, tue adalah tanda tanda awal yg acara pencak silat kt dapur bakal aktif balik..

jom tgk aku masak aper hr jumaat tue..



ikan pari + timun masak sambal.. timun tue bukan aper.. kesian ajer aku tgk tegolek golek dlm peti ais.. aku potong kiub, buang kulit dia, pastu humban dlm kuali.. setel timun mak!



peria goreng.. sedap woooo makan ranggup ranggup.. lemak pahit pahit berkerim gitu..



daging masak ape ntah.. ha.. nie spesial resepi mak aku.. aku baru blaja tue pn sbb herman suruh.. dia suke gila masak daging nie.. sumpah seumur hidup aku, aku tk pernah tgk org lain masak daging mcm nie..

tue sbb dia tk de nama sbb bila aku tanye mak aku, dia kate NTAH LA.. MAK PANGGIL MASAK DAGING AJER.. TK LA INGAT NK TARUK NAME PULAK..

sempoiiiiiiii... rase dia sedap okehh.. nk nk kl mak aku yg masak.. lagik sedap giloss..

pastu hari sabtu, herman takda.. dia ader meting + side visit dkt sabah..

ate nyer.. mak nie makan simple2 jer.. nk nk plk ader sukun kt rumah.. perghhhhh mmg la menawan kalbu..

mmg tgg ajer la pagi sabtu menjelang tiba nk masak sukun tue.. kang makan sukun goreng tentengah malam kang, kate aku tebiat plk.. so, sabar yer tgg pagi.. :P



sukun yg dh dipotong tggl nk celup dlm tepung and goreng..





fiwwittttttt.. dap dap dap dimakan panas panassss... 7 potong kt aku sorang ajer.. sape suruh herman gie sabah bahhhhhh... lagik pun, dia tk makan sukun goreng nie.. dia isap rokok ajer.. buwekk!



sedap uolssss... time kasih la kak didie di atas sumbangan sukun sebijik tue.. mmg peminat besar habis la!!!



time seyyyyyy!!!



pastu petang sket tue, herman tepon.. kate nyer dia beli something utk aku.. tp barang makan la..



tgk tgk.. mcm mane aku nk diet.. salahkan herman yer puan puan.. salahkan diaaaa...



pastu bila tanye dia nk makan di awan biru dlm katebang ke, nk makan kt rumah ke, terus buat statement sedey..



DH LAME LA TK MAKAN NASIK GORENG.. MASAK NASIK GORENG BOLEH?? NASIK GORENG CINA..


terima la NASIK GORENG CINA anda.. aku buat rencah dia daging.. asik udang ajer memanjang.. kang gout plk kang.. eh, asal plk timun aku tue besar godang plk tue.. lantaks la..

hehe tue utk hari sabtu.. utk hr ahad sket lagik aku sambung.. :)

chiow bebeh!

Tiada ulasan: