Selasa, 1 Disember 2009

Queen Of My Heart..



this is my mom.. PUAN THALMIAH BINTI ABDUL KARIM.. and she's the queen of my heart..

at the age of 54, she is still pretty and in a gud shape.. kl nk compare ngan anak dia yg sorang nie, mmg la beze.. mcm kene dabel dia baru jadi aku sorang.. hehe.. :)

dia jaga makan woooo... tue sbb body dia menten.. mcm aku, aku jaga perut.. tue yg pakai blasah ajer..

frankly speaking, dulu, our mother-doter relationship is not that gud.. sbb aku ader sikitt perangai dia.. cepat baran.. ouh.. mak is soooo damn garang masa muda2 dulu..smp kawan2 takot nk dtg rumah okay.. :)

and me, as anak yg sulung, saya mmg pantang ditegur.. kl kene marah, i locked my self in the room until forever.. slalu abah yang do the pujuk2 part.. ouh, kami adik beradik tidak dididik dgn cara memukul.. dlm hidup saya, dalam 5 kali ader kot saya kene pukul dgn mak abah.. tue pn dkt tapak tgn sajer..

sumpah tk tipu.. tue pasal saya tk suke orang pukul saya!! abah also pernah pesan, ABAH TK SUKE SUAMI KAKYONG PUKUL PUKUL KAKYONG SEBAB ABAH DENGAN MAK TAK PERNAH NAK PUKUL PUKUL.. KALO SUAMI PUKUL, BAGI TAU ABAH.. baikkk abahhh..

suami noor baik abah.. dia tk pukul.. dia cabot ajer bulu peha noor.. cinabeng btol!

ouh.. tidak pernah terjadi sebarang perang mulut antara saya dan emak.. saya jenis tidak melawan dgn mulut kl kene marah.. saya akan senyapppppppppp sajer.. kadang kadang dari pagi bawak ke malam..

minggu pn pernah ok.. dh mmg pilu gile jiwa ai.. saya juga pernah lari dari rumah sbb sentap dengan emak.. :) hahahah.. tk de kerja.. tp tk jauh pn.. nk larik gie london, duit saya tk cukup nk beli tiket kapalterbang pegi balik.. sudah nyer, saya lari balik rumah opah dekat cheras.. sneaking tgh2 malam bawak keluar beg baju letak dlm kereta..

esok pagi2 saya gie keje mcm biasa just tk balik2 rumah.. i can remember betapa banyak nyer phone calls and sms masuk dlm henpon saya.. yes!! motif berjaya.. tp tk lame sbb lepas tue saya nangis2 tepon abah kate nk tggl kt rumah opah..

abah kate mak risau and nangis but she refused to talk to me.. maybe dia keciwa kot anak dia buat mcm tue.. opah??? saya kelentong dia kate saya kene gie keje cepat sbb rumah dia dgn angkasapuri is bout 10 minit ajer.. tk pasal2 kene klentong org tua tue.. sori pah..

genap seminggu saya balik rumah nangis2 mtk ampun kt mak.. nasib mak ampunkan dn tak sumpah saya jadi kete ferari.. kl tk mst mak skang stylo ajer drive kete ferari tue..

since tat, alhamdullilah, hubungan saya ngan mak bertambah tambah harmoni.. yerla.. as we grew old, eh, mak tua, saya muda lagik :) we understand each other.. saya bukan lagik anak kecik yg boleh dibebel bebel... so, from tat point, ape ape, we sit and talk.. and so far, it's working..

ouh, one more.. emak mmg tk suke potong rambut di kedai since rambut dia ciput ajer.. jom mak pegi yun nam hair care..

so, saya yg jadi tukang gunting rambut mak.. sepanjang panjang saya gunting rambut mak, saya tk pernah pegang kepala dia.. mak tunduk mak, mak dongak mak, mak pandang belah sane mak..

kenapa?? sbb kepala mak abah saya terlalu agung ok utk dipegang suke suke.. so, saya just sisir rambut mak dgn sikat perlahan lahan.. kl pegang pn, saya cume pegang pipi mak sajer..

saye juga suke cium pipi mak abah.. pipi dorang sejukkk...

saya tak tau dgn mak orang lain.. tp mak saya akan tunggu saya dan adik beradik lain 'hilang' dari pandangan mata dia everi time kl kiteorg nk pegi mana2..

time sekolah, dari saya sekolah rendah bawak ke sekolah menengah form 5, mak akan tunggu saya sampai saya naik bas sekolah.. babai babai, then baru dia masuk dalam rumah.. bile dh keje, same jgk rutin dia.. tk pernah berubah.. tgg kereta saya hilang baru dia sambung kerja..

tau tak dulu aper harapan saya?? saya tamau kawin selagi umur abah mak tk cecah 50's.. mission adalah berjaya sbb masa saya kawin, umur abah is 51 tahun and mak is 53 tahun.. sbb dlm umur 40an, saya rasa dorang muda lagi nk dpt menantu.. hehehe..

lepas nie, saya berdoa agar mak abah dikurniakan sebaik baik kesihatan.. dh nampak okay garis garis halus tanda tanda penuaan dkt muke dorang.. semoga mak abah sentiasa happy hidup bersama.. i can see tat.. :)

so, pada korang yang masih ader mak abah, sayangi la dorang.. :) selagi mereka masih ade..

ok la.. panjang pulak N3 nie..

chiow..

Tiada ulasan: