Rabu, 2 Disember 2009

Beware Bewitch Bewatched..

anda pengguna SMARTAG??

kalo yer, sila baca N3 ini dan berhati hati..

ahad lepas (29/11), herman kuar awal2 pagi bout 7.00 am nk pergi angkasapuri sbb involved dalam acara melapah lembu sempena Hari Raya Aidiladha..

bang, jgn lupe bawak balik daging mantap ngan tulang temulang yer.. nnt kite pesta tulang daging yer..

so, dari putrajaya, kene tempuh 2 tol.. tol sungai besi dan tol pantai..

tol sungai besi, kene amik tiket dkt kajang (exit UPM tue)..

smp dkt kajang, herman amik lane utk smart tag.. tp dia kate, dkt skrin kt tepi tue ader papar lebih kurang mcm tiada ekses masuk ke tol tue.. ala.. mcm korang tk amik tiket tp lalu gak tol tue..

tp palang terangkat dan lampu hijau..

herman jalan ajer la memandangkan dia pn dh lambat.. sepatut nyer by 7am dia dh ader kt sane.. tp pakcik tue, 7am la baru nk gerak dari rumah..

org melayu mcm tue la..

so, smp dkt tol sg besi, bila punch ajer smart tag tue, balance is RM30++.. herman telah menjadi hairan sbb dia tau aku baru je top-up kad TnG tue.. so, he called me..

awak, brape baki smart tag awak nie??

dalam RM90++.. tk silap dlm RM98.40.. nape??

nie saya dkt tol sg. besi, dia kate balance is RM30++.. **then dia citer wat happen la..**

hye!! kurang hajar btol la.. mane blh..

tk ape.. kang balik kang saya pegi tol kajang tue balik..

tk jadi okeh aku nk sambung tido.. menyampah btol la..... kebetulan time dia tepon tue, aku tgh melipat kain.. hengat lepas melipat kain nk sambung ke lala land.. terbantut niat aku..

aku bukan blh dijentik dgn menda menda mcm nie.. cepat ajer angin kus kus aku naik.. bodoh btol.. aku elokkk ajer dh bajet duit tol taw..

so, cpt2 aku cari no tepon plaza tol kajang.. dapat jer, aku terus kol.. lantak la ko kene maki pepagi buta ngan aku..

tol gate gal : helo plus kajang

aku : helo, plus kajang.. ok, mcm nie, pagi tadi, my hubby ader lalu plaza tol kajang, dia masuk lane smart tag. bile lalu palang terangkat and lampu hijau.. tp skrin dkt tepi tue kate tiada eksess masuk.. lebih kurang mcm tue la.. so, bila smp sg besi, balance smart tag saya tinggal RM30++ sedangkan sblm tue baki saya RM90++.. mcm mane tue??

tol gate gal : puan pasti ke baki puan banyak tue??

aku : yes pasti sgt sbb mlm tadi saya baru lalu tol putrajaya.. asal u orang charge dkt RM50 ek? ai tk paham la?? RM50 tau.. bukan 50 posen

tol gate gal : ok puan, tue mcm puan lalu tk amik tiket.. kite kenakan penalti..

aku : tp husband saya cakap, palang terangkat, lampu hijau mcm u dh tembak smart tag.. silap my husband tk berenti ajer sbb dia dh lambat..

tol gate gal : ok, palang terangkat tue, husband puan keluar dn angkat palang tue ke?? **suke2 dia nk kate laki aku kuar angkat palang**

aku : hello... do u really think my husband akan keluar kereta subuh2 tue semata2 nk angkat palang tue?? do u really think so?? kan ai kte my husband gune smart tag.. dia kate palang tue terangkat sendiri and lampu hijau..

tol gate gal : siren bunyi tk puan??

aku : tak bunyi **benggang gile ok**.. so skang aper masalah nyer nie??

tol gate gal : ouh.. itu mungkin masalah teknikal..

aku : haiyoohh.. u ols nie dh susahkan saya la.. habis nk buat mcm mane??

tol gate gal : nnt minta husband puan dtg buat aduan.. bok bek bok bek bok bek..

malas nk citer aper lg yg dia cakap.. tp yg pasti mmg masalah teknikal.. balik tue herman singgah sane dn buat aduan dan mmg dorang mengaku ader msalah teknikal dan ader terjadi kes macm nie b4.. amaun tepat yg dorang charge adlah RM52.90..

habis tue, ko tk reti nk repair?? keep on menyusahkan orang buat menda????

so, tgg ajer la cek dari plus.. tp ape pun, tetap la dh menyusahkan aku.. bencik!!

korang yg guna smart tag, beware and always check on ur balance b4 go thru any plaza tol..

chiow..


Tiada ulasan: