Isnin, 14 Disember 2009

Untuk Yang Tercinta, Saya Rela Menanggung Risiko.. :) Dan Misi Berjaya

mmg la tk boleh blh tajuk di atas.. mcm besar sgt pengorbanan nyer.. bahahaha..

aku tk reti sebenar nyer bab masak masak kek nie.. selalu aku buat pn, yg tinggal masuk telur, air ngan minyak ajer.. tue pn naik senget kenkadang blh hangus.. kejadah nyerrrr....

kan aku dh kate tk reti..

but, rabu 9/12, for the 1st time ever, aku dh nekad masak kek.. semua khas untuk celebrate harijadi suami yang tercinta..

HERMAN HARDYNATA AHMAD yang ke-30 TAHUN..

berdebar debar la time nk setat buat tue.. kl tk jadi, confirm aku setat enjin kete cari kedai kek.. ouh, rabu tue aku EL.. so, chanteeekkkkk..

bahan bahan sume dh mmg ader sbb mmg plan kan nk masak.. dpt resepi pn dari kakak sepupu.. kek choc kukus..

rumah aku mane ader oven??? SAYANG, I REALLY DUN MIND KALO AWAK NK BAGI OVEN BAGI HARIJADI SAYA YANG KE-29 NNT.. SERIUS TK KESAH..

so, kekdah nyer, kukus ajer la.. ateeee... udoh kukus aje yang ade... nak kabo macam mane???jom tgk hasil nyer terus la eh..



haa.... nie la dia rupe nyer bile dh jadi kek.. yg berkerak kerak tue, ko kikis dl sblm nk boh topping.. lepas kikis tue, ko kunyah plk dlm mulut.. pergh.. wa cakap luuuuu..



nie topping dia.. buat sendiri ikot resepi tue.. wohoooo!!! bangga btol dgn diri sendiri.. rase dia nice.. manis manis just nice ngan pahit pahit manja manja gitu.. ouih.. ai suke topping yang manje manje jer rse dia.. aku pernah makan kek yg topping dia manis maut punyer!! rase nk gugur gigi gigi putih colgate aku nie sume.. perghhhh...



nie la bahan bahan nk deko nyer.. yang ado okeh.. yang ado... time beli nie belum gaji.. so, soping pn mst dlm lingkungan bajet.. tak kon la nk mtk kt laki aku pulak kann.. YANG, NK DUIT SKET NK BELI BARANG NK DEKO KEK BESDAY AWAK.. kantoi la projek aku mcm tue..

nk tgk hasil tak???? heheheh.. tetiba segan pulak..



ha.. nie la hasil nyer.. ok la kan for 1st timer..



aih.. besday boy ini sungguh memikat hati si pembuat kek.. i love u till my dying day!!



nie la menu mlm tue.. even besday boy balik lmbt sbb kene duty dkt parlimen, ttp la sambut jgk.. kek, sup tulang, ikan pari masin, acar buah and sayur campur..

sup tulang tue pn 1st time aku buat.. slama nie aku cedok ajer dlm piyok mak aku..

so, hari tue, menggelupur tepon omak aku tanye mcm mane nk masak... nasib herman suke!! pewuhhh... kek pn dia suke jgk.. pewuhh lagi skali.. kl dak, mau aku bertenggong meraung atas dapur..

alhamdulillah..

habis makan sume, bagi pressie.. aku bagi dua helai kemeja d'urban.. jadik la... tanye dia nk ape kang, kl dia jawab superbike mcm mane??? dan dan tue aku koma okeh..

so sayang, im wishing you a happy happy birthday to you.. hopefully you live long enuf so i can bake u more and more besday cake.. hahaha.. no la.. semoga awak dalam keadaan yang sehat sentiasa, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur coz i cannot live without you..

so, tue ajer la N3 aku kali nie.. Misi membuat kek adalah berjaya..

kredit kepada kakak sedara aku, sbb sanggup amik phone calls aku yg tk sampai 5 minit kang aku tepon balik.. dari ikhlas menjawab terus kedengaran ikhlas tapi jauhhhhhhhh.. ntah2 kl aku ader kt dpn dia, mau ditunjal nyer aku.. masak kek pn tak reti.. dush dush!! nasib menjadi.. thanks a million beb..

to omak pn samo... smp terjejas holiday dia kt melaka melayan phonecalls aku semata mata nk nanye MAK, MCM MANE NK BUAT SUP TULANG??? MAK KIUB DAGING LEMBU BOLEH KE?? MAK, BRAPE LAME NK REBUS TULANG NIE??? MAK, SUP BUNJUT BIASA TK BOLEH KE???

nasib dia kt melaka.. kl kt sebelah aku tue, mau dia piat piat tinge aku yg mulus nie.. tue la.. dl pakai cedok ajer.. dh tua tua.. **eh mak, ai remaja stage akhir okehhh** baru nk blajar buat sup tulang..

ok la.. tats all bebeh bebeh sume.. chiow!!

Tiada ulasan: