Selasa, 20 April 2010

Berehat Sebentar Bersama CINTA ITU DIA..

walla weiii.. penat okeh buat keje dari pagi tadi.. fuhhhh.. bizi btol.. pastu tukar plk PC baru..

bertambah haru biru la hidup aku.. dh bg yg baru, printer plk tk blh pakai la, CPU nyer kauuuu.. nun jauh dkt ibu jari kaki aku dia letak.. kl dibiarkan tue, mmg cepat la tamat riwayat CPU tue.. hari hari kene sepak ngan aku..

dh, skang meh nk rest jap..

sape suke makan roti arab??? aku nie berbaik hati nk bagi resepi.. tp yg aku bagi nie, ko boleh buat up to 16 bijik.. aku masak utk bekfes hari ahad.. aku tk ikot pun sukat dia pakai suke hati campak campak..

janji jadi.. aku buat dpt la 6 bijik.. tue pn, 2 bijik sadaqallah masuk tong! ishhhh membazir..

okeh bahan bahan adalah:

500gm tepung
1 paket yis (serbuk) **take note, kl ko buat half pn, campak ajer satu paket tue.. tarak hal..
2 sudu besar minyak masak
2 sudu besar marjerin
1 sudu besar gula
air suam

cara cara:

minyak masak, marjerin and gula tue, bancuh dlm air suam tadi.. dlm satu bekas lain, gaulkan tepung dgn yis tue.. pastu masukkan campuran marjerin, minyak and gula tadi pastu ko belasah smp jadi doh..

perap selama 1 jam.. biar doh tue mengembang bagai juara.. aku terover sket hari tue smp jadi 1 jam setengah.. mak lupe senahhhh... nnt sket lgik punyer N3, aku bgtau nape aku lupe okeh bebeh..

satu jam berlalu.. aiceehhhh..

kepal doh tue ikot besar mane korang suke.. aku buat comel lote aje.. tgk org yg masak la.. huwawawawa... pastu ko roll nipis mane yg korang nk..

aku roll mmg nipis tk bajet bajet sbb herman suke benda yg rangup rangup kruk krak kruk krak.. baru meriah uols kl makan..



sorry beb.. aku tatau mcm mane gambar nie blh jadi tonggang tebalik mcm nie.. tgk.. nipis aku kerjakan doh tue..

pastu goreng okeh..



haaaa.. time goreng, mmg akan mengelembung.. tp worry not worry not.. dia tkkan meletop punyer.. so, tk yah nk feeling lebey lebey pakai helmet yer konon nk cover muke.. menyampah okeh..

bila dh gelembung, baru tebalikkan dia..


nie la rupe kl dah siap.. ranggup noookkkk.. blh makan dgn kari or sardin.. aku serve dkt herman sardin, kari siap kuah paprik sekali.. pastu pakcik tue OKAY LA.. NIE KIRE LUNCH LA TERUS..

alhamdulillah.. alhamdullilah.. ana banyak gumbira la.. syukran syukran..

mane tk nyer, bekfes at 12.15 noon.. tgg pakcik tue bangkit tdo la.. tue pn sbb berkejut.. kl tk kejut tue, aku bajet pagi isnin baru bgn.. hahaha... ampunkan akuuuuuuu...

peringatan yer.. walaupn ko lenyek leper mane pn roti arab nie, tp time makan, still mcm muak sket.. maybe sbb minyak+marjerin tue kot.. pastu goreng plk dgn minyak.. hambikkkkk kolestrolll..

so, selamat mencobak yer..

chiow!

2 ulasan:

fruitted berkata...

thx for de recipe kak! nt nk cuba la. tp jadinya tatau lg bile huhu!

Razila berkata...

hahah.. tk hape.. janji azam nk buat ader.. tp try la.. simple pn simple.. buat makan petang pn okeh gak..