Rabu, 28 April 2010

Hari Puan Bini Rehat

semalam dalam pukul 5.00 petang mcm tue, herman call.. yerrr.. panggilan rahmatttt...

awak, balik nie tk payah masak la..

nape??

tk pe.. biar saya masak.. saya nk masak kew-tiow kungfu.. awak siapkan ajer barang barang dia..

YES!

selamat aku tk payah nk masak ikan siakap sambal.. sbb pg tue time tanye nk makan aper for dinner, instead of siakap stim, dia nk siakap masak sambal..

dgr sambal ajer terus aku nk pitam.. sambal sambal nie mmg la bukan kepakaran aku.. confirm tak jadi memanjang..



alakazam btolllll pakcik nie..

aku masak hari hari pn tk dress-up smp mcm nie.. cis!

siap rembat apron aku.. siap pakai topi lagik.. tue pn ader hati nk suruh aku buat topi chef gune suratkabar..

tue dh melampau tue banggggggggg.... :P



uishhh tekun tekun.. mewah kew-tiow kungfu aku.. dh ader ayam, ader pulak udang.. yg tk best nyer ade ke nk letak udang 2 ekor sorang...

apeeee barangggggg... kasik up la sket bro..



tahap kebersihan makanan harus dijaga yer.. ~habis la banjir dapur aku sket sket basuh sket sket basuh..~



dh setat dh.. goreng dl bahan bahan asas yer.. mcm bawang putih, ayam and udang.. tgk tk glove pink aku yg dia pakai tue.. alololololololo...



masukkan air.. byak sket sbb nk taruk tepung jagung utk pekatkan kuah..

bahan bahan yang lain ape?? sorry la beb aku tk sempat nk tgk ape lagi bahan yg dia taruk dlm tue..


sbb??

aku begayut tepon ngan mak aku.. tau tau dh siap ajer...




sorry eh lagik skali gambar aku tebalik.. dh tatau dh mcm mane nk adjust..

tp SEDAPPPPP!!! marbelesss... pandai abg sayang ai.. auwwww... <3>

SUMPAH TK KESAHHH.. :)

tp bile aku tanye nape kew-tiow tue tk goreng dl mcm kt kedai, selamba kodok jer..

ALAH.. YG KT KEDAI TUE SAJE TUNJUK ACTION LEBEY LEBEY GIE GORENG KEW-TIOW TUE DULU..

yer.. maafkan laki mak.. kadang kadang komen dia mmg tk agak agak.. :)



jemput makannn.... nom nom nom nom

chiowww...

Tiada ulasan: