Jumaat, 16 April 2010

Sesat Barat..

okay geng.. aku nie jenis yg menghafal jalan.. ikot landmark..

sebagai contoh, smp skang, aku dok hafal landmark umah kak ipar aku.. nampak nursery warna biru, terus masuk simpang tue..

kl satu hari nnt nursery tue tukar warna ijo ke, pink ke, merah ke, confirm aku tk jumper rumah kakak ipar aku.. confirm!

mcm pg nie aku satu kete ngan herman sbb ptg ader hal.. so, aku anto dia ge keje.. dh setel drop pakcik tue, otw gie opis, aku blh khayal ko... khayallllll...

tau tau aku dh smp jalan mane ntah.. cilakos btollll... menyirap yirap rase nk pitam sume ader.. bukan nyer 1st time aku gie anto pakcik tue.. dh bertime time dh.. khayal punye pasal..

last last aku baca bismillah kuat kuat, terus tgk signboard walaupun aku tk reti sebenar nyer cari jalan gune signboard..

aku jalan terus dan terus dan terus dan terus smp aku jumper signage CHERAS.. fuhhhh mak lege.. rumah opah gua tue..

jalan dpn sket, jumper plk BANDAR TUN RAZAK, masuk kiri.. lagi la gumbira... dh nk dkt sgt dgn rumah opah aku tue..

so, ikotttttt ajer signage tue, terus dia lead dkt HUKM.. nampak HUKM jer terus rase nk nangis terharu sbb aku confirm aku tk sesat lagik..

al-maklum la.. aku mmg terer gile la jalan kt situ berkat treatment yg aku kene gie dkt HUKM sebulan sekali satu masa dl.. tk sia sia.. bagus.. bagus..

so, pg nie aku dok berpusing pusing la nk ke PJ.. haram jadah btol pagi pagi dh sesat barat.. siap lalu dpn rumah opah aku lagik tue.. tk blh blah btol...

last last aku punch masuk hari nie at 8.39am.. tk pe la kan... dari aku EL terus mane nk???

tue rupe nyer herman nk suruh aku gie tasik titiwangsa sorang sorang.. smp tasik shah alam la jawab nyer aku nnt...

dh, nk gie buat keje..

chow!

Tiada ulasan: