Isnin, 1 Ogos 2011

Mari Bersiap Siap Utk Ramadhan




haluuu..




amacam persiapan menyambut bulan posa bulan yang mulia nie?? dh redi fizikal mental??


utk aku, insyaAllah redi kot :) hehehe mtk mtk la dpt posa penuh.. mtk2 bespren dtg raya pertama.. hahahaharapppppp...


hr jumaat hr tue, aku rase mcm teruk naw.. dgn trafic nyer masyallah.. tetekan mak kau nie dlm kete.. sket sket benti.. sket sket benti.. laju sket pn ader la dlm 40 km sejam..


mcm harammmmm.. aku agak ramai org belumba balik sbb nk buat last minute shopping kot utk stock up brg rumah.. aiceh pepandai ajer!!


and of cossss mak kau nie tk ketinggalan membuat persiapan rapi.. rapi ke????






blk keje jumaat tue, tgg tarzan balik jap bg dia rest sket sket, terus angkat troli gie pasar.. mak memborong nyahhhh..


segala jenis hidupan laut dan darat semua mak sebat!! mak malesss la nk ulang alik kedai hari hari.. tk koseeeee..






ouh telor ayam tidak dilupakan.. begitu jg dgn telur masin yg suwitttt ajer sebijik dlm tue.. ugly duckling???






pecaya tk buah buahan nie semua, sebijik pn aku tk beli.. harharhar..



3 biji epal merah tue aku dpt dlm goodies bag time family day opis.. epal hijo, oren dgn epal merah tue complimentary dr EQ bangi.. rembat jgn tk rembat.. bukan kene charge pn..





ini adalah penting.. waktu imsak dgn waktu berbuka.. kang rilekkk ajer aku sahur pkl 8.00 pagi.. sape nk jawabbbbb???



bawang semua pn dh redi.. tggl nk hiris sajor.. wanita berkejaya mcm nie la kekdah nyer.. semua nk kene xpress youuu..




atas dapur nie tgh rebus cili kering nk buat cili blender.. sebelah dia tue, baekk punyer air gula.. habis sebalang gula aku tonggeng dlm periuk tue..


fuishhhh sayangi lah kaki anda!!




i even got myself a brand new telekung.. ekceli, tarzan gave me RM50 coz i told him tat i wanted to buy a silver ring which i aimed for such a long long time dkt alamanda..


**tiba2 english education versi rojak di sini**



but, instead of buying tat ring, aku rembat telekung satu.. ader jgk feeling feeling vouge masuk masjid nnt..


so, later la baru beli cincin tue..






last but not least, kurma..



nie utk tarzan.. aku dgn kurma nie selow sket.. ekceli, teramat selow.. mebi sbb rasa dia manis sgt..



so, tue ajer la yg terdapat aku buat.. lain lain tue besa la.. kemas rumah sket2.. later baru nk basuh sarung kusyen semua.. tgg la dkt2 raya nnt..



mlm nie nk pasang lampu lip lap..



yahuuuuu



chiow!

2 ulasan:

fruitted berkata...

kalo nk kurma yang tak manis sgt try amik kurma yg kering. kalo yg jenis lembap tu mmg manis sgt

Razila berkata...

ouh yer ke.. ok.. blh try beli sket kt pasar dl.. tengs dik!