Khamis, 4 Ogos 2011

BARAM (edisi bukan mendiang PARAM)

ini N3 tade gambar..

dh 2, 3 hari tarzan berwirid tepi tinge AWAK TANAK GIE BAZAR KE?? AWAK TANAK GIE BAZAR KE??

saje la tue nk buat aku jd bahan padahal dia yg menggedik gedik nk pegi sebenor nyer..

maka smlm tertunai la hasrat di hati en tarzan.. dlm hujan2 tue kiteorg redah gak BARAM..

masuk dgn jaket, helmet fullface atas kepala.. malas nk bukak nk pegang bagai.. lgpun tgh hujan atleast helmet tue blh jadi 'payung' cover kepala..

aku pasan gak org tgk2 ajer semalam kt aku laki bini.. tp pedulik ape mak!! kl aku tanggal jaket helmet segala, ko nk tlg pegangkan???

ok.. hasil rembatan smlm, aku dpt:

kew tiou - RM3.00 (tarzan punyer)
Nasik tomato percik - RM6.00 (aku punyer)
murtabak ayam dn daging - RM4.00 (tarzan srh beli tp aku pn bedal same)
kuih cara manis 2 biji - RM1.00 (tarzan punyer)
kuih ketayap 2 biji - RM1.00(tarzan punyer)
chicken crispy -RM5.50 (tarzan punyer aku tmpg bedal)
roti bom frozen - RM10.00 (aku punyer buat stok kot kot mls sahur nasik)

skang betol tk aku kater tarzan sbnr nyer yg nk gie bazar.. aku nie bahan jer.. hahaha sian aku..

all together cost RM30.50.. gile ah skali pegi RM30.50.. tk blh buat selalu nie.. kang habis duit tarzan.. mcm mane nk beli baju raya nnt?? eh.. eh.. ;p

tue pn ader hati nk beli air.. sori mori yer.. takat air tue, aku blh buat sendiri.. nk air ape?? cakap?? air oren?? air epal?? air soya?? air sirap?? semua setok ader..

pastu terkulat kulat nk habiskan.. hamikkkk.. aku mmg dh setop dkt murtabak.. nasik tomato pn tk habis sbb kurennggg rase nyer..

tension la tarzan kene perli ngan aku.. at the end, kuih ketayap segulung, cara manis 1 biji, murtabak 4 kerat dgn chicken crispy dlm 4 kerat tk habis.. tp sblm tdo, sempat la dia rembat ketayap dgn cara manis tue..

yg lain semua bring 4ward sahur tadi.. tue pn chicken crispy tue dh selamat msk tong.. pembaziran..

dh, hr nie aku masak jer..

chiow!




4 ulasan:

AIN berkata...

uish!seram la..
seminggu nyer blanje tu kak..
rugi2..

Razila berkata...

tue la.. rugi kan.. pastu kureng sket rase nyer.. baik la masak sendiri.. puas gak hati.. seminggu sekali blh la kot layan BARAM nie..

Tanpa Nama berkata...

Heh yong,ko ni biar benar?Beli macam nak bukak bazaar dekat rumah...tapi memang lah..time2 puasa ni la tekak mata semua mengada nak rasa semua kan?

Razila berkata...

tue la beb.. aku pn rase mcm tk percaya smp RM30.50.. belepoh la laki aku kelmarin.. hahahah nk sangattttt kannnnn.. hameeekkk.. ;)