Rabu, 10 Ogos 2011

Saya Budak Masih Belajar


MASAK..



semua org boleh.. cume rase ajer sedap ke idak..



dl time gila gila remaja dl, aku selalu bentak kl mak suruh masuk dapur.. kejadah nyer suruh masak sayur org tgh shiok shiok layan tivi..



skang aku nampak la benefit nyer.. walaupun tk sehandal sehebak mane, atleast aku blh masak.. berasa la jgk.. tp kenkadang ke laut jgk ;p



ada masa2, aku kene refer buku masakan.. tp aku rase aku nie lebih kepada lauk pauk.. kek2 or some dessert still kenkadang aku kene refer buku..






ala ala buku panduan gitu ---> MY COOK BOOK..



aku segan nk tepon2 mak tanye resepi mcm mane nk masak tue, nk masak nie.. takot kene sedas pn yer jgk..



mulut org tua tue pun blh tahan berapi nyer.. kang free free ajer aku dpt:



TUE LA.. DL MAK SURUH BELAJAR TAMAU.. SKANG DH MENANYA NANYA..



aku penah kene sound dgn mak aku.. selamba ketepek ajer dia bg aku..



OPAH DL, LETAK AJER BARANG2 NK MASAK.. TAU TAU DH SIAP.. NOOR NIE, MCM MANE MAK LETAK, MCM TUE JGK LA SMP KE SUDAH.. KENE TGG MAK JGK..



mari rendam muke dlm singki.. (T____T)



tepon2 kakak ipar tanyer resepi pn aku malu gak.. selalu nyer, aku tgk dorang masak.. smbl tgk, smbl cedok2 resepi.. sbb dorang pandai masak.. arwah mak mertua aku dl bukak kedai makan kekdah nyer..



harus anak2 dia pn pandai masak.. even tarzan pn pandai masak.. just dia maleh ajer.. dl time ddk dkt london, dia keje part time jadi tukang masak..



cube skang aku suruh masak.. bejela jela dia punyer alasan..





resepi rendang kerang yg smp sudah aku tk buat.. sbb rase mcm susah jer..


tgk.. tgk.. susah sket tanak cube.. camno??????


so, pada sesiapa yg mak dia dok berzikir tepi tinge suruh masuk dapur belajar memasak, baik ko buat.. sila dgr cakap org tua..


kang menyesal kendian hari kang.. kl tk sehebat mane, atleast kau tau basic ajer cukup..


aku pernah jumper sorang cikgu.. dia mmg tk pandai masak.. hari hari hangkot anak ngan laki makan dkt kedai.. penah anak dia bgtau aku, 'UMI GORENG TELOR PN HANGGUS'..


gile horror..


jgn smp jadi itew machiam.. lain la gaji ko berkepuk kepuk sebulan, then boleh la makan kedai hari hari..


chiow!



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sapa cikgu tu yong?Goreng telur pun kantoi...adeh..parah!