Isnin, 11 Januari 2010

Cook Cook Eat Eat..

ujung minggu hari tue, aku ngan hubby berpeluang melepak lepak di rumah.. best gile okehhh..

normally nyer, almost every weekend, mcm org nomad.. merantau..

kejap umah kakak dia, kejap lg makpak aku pulak..

pengsannnn okehhh.. dh mcm tokey minyak pulak merantau ajerrr kerja nyer..

sementelaah ddk umah ajer rehat rehat, lumrah mulut, mtk kunyah2.. wooohhhooo..

stori sket sendiri gemuk salah sape????


bekfes pagi sabtu.. niat di hati nk buat ala2 roti john.. skali eh eh tersama plk ngan roti telur.. cume nyer tabur daging ajer atas dia.. mak dh tersilap resepi yer anak anak..



dua nie utk lunch.. memula aku igt nk masak sotong goreng kunyit.. tp msk jgk la udang sambal tue nk buat lauk frozen sok sok tggl panas kan ajer...

dtg pakcik tue, masuk dpur otomatik nk lauk udang sambal... nieeee yg aku malas nie... rosak program!! so, lauk sotong goreng kunyit hanyalah tinggal kenangan...

ouh, sila jgn tertipu dgn lauk pauk dlm portion yg sedikit.. ini adalah gambar selepas kami laki bini mencekik.. lauk belen ajer nie.. masukkkkk peti aisss...

MALAM???

laki aku berpoya poya tgglkan aku sorang sorang makan lauk belen t/hari tadi.. nasiiiibbbbbb baik mood aku sporting gile mlm tue..

tp, sok pagi aku bgn tido tgk susun atur pinggan bersih aku dh berubah.. sah!! pakcik tue 'bertukang' goreng wedges tentengah mlm..

asal tk kejut saya join makan sekaliiiiiiiiiii????


~AHAD ~





eh, tingin pulak bekfes mcm omputih.. the nite b4, selongkar peti stok, tgk tepung pankek ader lagik.. telur ngan madu pesan herman beli since dia kuar poya poya kan...

yg dia bawak balik, telor.. madu?? nan ado... tk hape.. tk hape.. dari dia ganti dgn 'madu' yg lagi satu tue, harussss aku benam dia six feet under pakai jari telunjuk aku je..

so, gunakan lah seada nyer sumber sumber yg ade kt rumah.. aku makan dgn hershey's, dia makan dgn ice-cream.. huh!! pagi2 mkn ice-cream, kekdah nyer.. sok sok kl mengadu sakit gigi kt aku, mmg aku capai playar ajer.. takde nyer doktor doktor nie..


nie utk lunch.. aku igt dia dh get over dh dgn sotong goreng kunyit.. rupe nyer, penuh yakin dia order nk sotong goreng kunyit dgn rangka ayam goreng... masaaakkkkkk la aku..

rangka ayam goreng tue, kisah nyer aku tertaruk siket minyak dia.. bajet ayam tengelam dalam minyak tp, tak adooooo... cetek ok minyak tue.. last last, tunggang tebalik rangka ayam dlm kuali aku keje kan.. sat lagi, aku benamkan tang tengkok, sat lagi, aku benamkan tang pungkok dia plk, sat lagi aku benamkan tang belakang dia pulak..

ouh.. patut la lepas makan lunch aku pening pening lalat...

dh, pas nie tk yah beli daging ayam.. aku beli rangka memanjang.. bajet!



kl ko order kt kedai, berger special nie, berbalut telor kan.. sbb buat sendiri kt rumah, berger special aku koyak rabak mcm nie.. jgn harap aku nk order lg lepas nie!

ahad mlm, herman offer diri nk masak.. fuihhh.. mimpi laila aper aku nie??? aku tk payah tolong lgsung!! potong timun tomato segala dia yg buat.. gile VVIP aku mlm tue..

tp aku curi curi gak masuk dpur bile aku intai, dapur aku, sikeeeeeeeeeetttt lagi nk same mcm kapal titanic yg tenggelam tue.. bersepah.. aku masuk tolong kemas ngan cuci sket pinggan mangkok..

sbb aku mengemas sume, balasan yg aku terima, AWAK GIE DDK DEPAN LA.. dia rimas la tuh!!! okey.. bukan ko nk cakap time kasih kan!!!! cis!!!

hasil nyer, kl org lelaki yg memasak, adeee la menda yg tercicir.. semalam dh siap hidang sume, baru pasan bawang tk potong, cheese tk bawak kuar dari peti ais...

tue la.. tunjuk terer lagi walaupun dia sebenar nyer mmg terer masak berger.. sedap ko walaupun berger spesial aku telor dia koyak rabak..

tp tetap la nyamannn...

tengkius sayang for the dinner!! so sweeet of u..

dari tukang masak bertukar menjadi ahlil muzik... wohooo!!

chiow!

Tiada ulasan: