Rabu, 6 Januari 2010

Puaka Di Zaman Moden Ini

1st of all, aku nk mtk maaf kot kot ader antara readers yang berjawatan Pembantu Tadbir Kesetiausahaan N22..

aku nk bersilat nie pn sbb korang jgk.. so, mtk ampun dulu eh.. dun hate me yer..

new year hr tue, kami p.a2 nie dpt gud news.. sapa2 p.a yang gred N17 dan memiliki diploma, akan dinaikkan kepada N27.. name jawatan pn tukar jadi setiausaha pejabat.. ape buruk nooo name jawatan?? tp aku tadak hal.. blasah ajer la dr dia bagi name pencacai pejabat.. mmg aku anto surat layang dkt JPA.. :)

so, dgr citer N22 yang sedia ada skang sudah tidak puas hati yg N17 nie dpt naik terussss jadi N27 sedangkan dorang dl dok merangkak rangkak nk naik.. kene gie exam bagai..

nasib laaa.. nk kate ko sorang gie exam, aku pn gie jgk.. lagi la 3x fail.. mak rilek ajer.. ader mak mogok lapar depan pintu masuk utama SPA tue??? harammmm...

dengki.. tue la.. sapa suruh tk blaja amik diploma dl??? sape suruhhhh??? fyi, gaji p.a2 skang, dibayar ikot kelulusan spm yer.. penat2 aku blaja 2 tahun amik diploma kt p.d smp itam legam kulit aku, bagi gaji taraf spm.. ape ko nk ganti balik duit yang aku buat beli fair and lovely dl tue???

tp aku redho ajer dari ko keje free.. tue mmg kate nk makan penampar..

td dpt satu berita yg semua p.a2 N22 yg tk naik gred nie buat perhimpunan haram jadah dkt wisma putra smlm.. kate nyer nk buat memorandum hantar ke JPA tk puas hatii..

halllluuuu makcik makcik.. jgn busuk hati boleh tk???? p.a. aniaya p.a... ini sudah lebey kak..

kang aku bongkarkan satu persatu contoh p.a N22 yang konon konon bagus nie buat keje mcm mane kang.. nak?? nak??? ader yg rela hati terjun bgnan wisma putra tue sbb malu..

haih.. teruk sggh perangai.. igtkan lagi lame idup, lg luas pengalaman idup lagi waras perangai, rupe nyer... lagi serabai..

jgn la dengki dengki kak.. redho ajer la.. gaji kiteorg bukan tolak dari gaji akak pun.. ape mau bikin keycohh???

haih.. ape daaa...

chiow!

p/s : mtk hampun skali lg kot2 N3 nie ader kene mengena dgn korang.. jika tidak suke, pls leave this page at once.. like i said, CROOKS ARE NOT ALLOWED HERE..

2 ulasan:

MY HEART berkata...

Yong,

erk ada ker diorang wat perhimpunan haram tuh.. ate, idok le teman pasan.. gamaknye teman dok kat kusi tak gerak2 kot heheh...

kalo ada.. (takpe2 nanti teman risik ek) ala.. nyesal arr tak join sekali.. leh arr dengar memorandom dan agenda meka2 nie...

erm.. idup tu jangan le mendengki kan yong kan... teman setuju ngan mikee....

Razila berkata...

heheheh.. teman pn dengo dari kawan teman.. tp tue la dia nyer.. mebi deme nie rasa tertindas ko...

tp kl kite ditempat deme pn, kite terjentik jgk kot.. tp idok la sampei nk buat memorandum ke hape ke yer dak??? itew mmg udah melampau bebenooo..

tue yg teman meraban tue.. hahaha..