Sabtu, 15 Ogos 2009

Bila Lama Tidak Meroyan..

lame jgk aku tk memasak.. so, ini hari, ntah tersampuk jin aprit mane tah, aku hari nie memasak ajer.. dh tentu2 sedap sbb aku yg masak..


so, mlm semalam sebelum tido, penat lelah aku tanam azam nk bgn pukul 11.00 pagi ini hari.. last2 tepat pukul 6.50 pagi, herman kejot aku nk air teh!! aku teros memohon kepada tuhan jgn la metro hari ahad front page ader news bini bunuh laki sbb air teh.. amin... ya tuhan..


dia tatau ke betapa bercinta nyer aku nk bgn.. bila aku ddk ajer, secara otomatik nyer aku rebah menyondol bantal.. ape tk paham signal yg aku kasik???


aku nk tanye, korang tahan tk bila dia ddk tepi tinga ngogoi nk air teh??? dia cucuk situ, dia cucuk sini, dia tepok situ, dia tepok sini.. nasib aku tak 'tepok' pipi dia.. sabar itew separuh dari iman.. NASIB AKU SAYANG.. aku pun bgn la jgk langar pintu bilik air nk gie basuh muke..

JOM GIE PASAR!!! skang time aku pulak seksa dia.. padan muke kao!! tue la.. kejot lagi aku dari tido yang lena wahai permaisuri.. kan mata aku dh jem tk blh tido balik... sape nk jawabbbbbbbbb?????


hasil dari gie pasar, aku adaptasikan menjadi makanan.. jom tgk.. sume nie AKU MASAK SORANG sila beri perhatian font besar warna merah...

ayam masak sambal.. aku dok berdoa la kt tuhan, jgn la sambal aku pahit ke, masin ke, tawar ke.. sbb aku kl masak smbl, mmg la failed.. nasib tis time menjadi.. lps nie nk asah bakat masak sambal.. nasib la korang kt rumah nie... sila muntah makan sambal..

tiba2 hari nie aku bersemangat waja nk makan gulai lemak labu.. berbekalkan semangat waja yg membara2 itew la, aku masak.. ouh masak lemak labu...

kacang buncis masak kicap nie, aku masak utk herman.. sbb?? dia tak makan lemak labu tue.. sian kat dia, aku masak la kacang buncis nie.. lagik pun favie dia.. bukan susah sgt nk masak pun.. syurga di bawah tapak kaki somi..

nie telor dadar bodoh name nyer.. aku dh malas nk potong bawang bagai.. aku taruk garam ajer.. habis gak...

yg kecik secotet nie.. umphhh.. cencalok yg buat aku lalok.. sedap dowh.. makcik yg jual cencalok nie ajar, tumis bawang, cili padi n cencalok sekali.. pasti terangkat!! mmg pun weh!!! sedar2 ajer, bontot ko dh 100m jauh dari kusi...


JEMPUT MAKAN..

chiow..

1 ulasan:

jesnita_ns berkata...

yong, sodap ek cencalok goreng?? blh arr.. aku mencuba pasni..