Jumaat, 28 Ogos 2009

Menjadi Nurse..

hari nie aku amik EL lagi.. mcm hari rabu.. tp hari tue, aku joint venture sakit skali.. tp hari nie, aku jadi nurse.. jaga patient.. sape?? tgk gambar bawah..

sian mak nengok laki mak nie.. tk tido satu malam.. tiba2 dia demam.. dia kate demam kura2.. wajar aje la kalo aku buat tk reti sbb main2 kate nyer..


so, dlm pukul 12.30pg, rilek ajer la aku tido.. member pn dh port sblh.. dlm pukul 2am tue, aku dgr bunyi "argh.. argh.. argh.." ha!! toksah pikir bukan2.. aku kan pe'od.. mane boleh 'on cinta'..


aku rase dahi dia, panas ko... lepas la kl nk menggoreng telur mata kerbau kuning cair sebijik.. aku pn, mcm wirawati penyelamat dunie, terus bgn, amik tola n basahkan.. letak atas dahi dia.. ouh... sila rujuk gambar.. smp ke mata makcik tutup.. tgk.. betapa prihatin nyer aku.. dia cakap badan, kepala sume2 sakit.. haih..


so, ikot la sama aku berjaga.. mcm mane ko nk tido aman kl member sebelah dok berdecit2 ajer.. pukul 3.30a, tue aku terlelap kejap.. tk lame pn sbb pukul 4am alarm clock bunyi.. lap2 badan dia sket, aku terus turun masak sahur.. dia, continue berdecit2 kat atas nuh..


pagi, tepat pukul 7.30, aku bawak gie klinik.. risau sbb temp badan dia keep on rising.. blh kene sawan woooo.. nasib doc kate demam biasa n tak ader simptom H1N1 tue.. peuwh..


satu hari nie, kerja aku dok jadi nurse.. kejap2 jengok dia.. kejap2 jengok dia.. sian aku tgk.. nk tdo pun tk lena sbb sakit2 badan.. luar panas but dlm sejuk.. mengigil2 dia.. haih cinta hati.. jgn la sakit mcm nie selalu..


tgk.. org sakit zaman moden tk main la makan bubur bile sakit.. tgk laki aku, siap order hash brown dua ketul nk cili sos.. hebat tk hebat tekak org sakit????

mlm nie mcm dh kebah sket.. tp still sakit2 badan.. kenkadang tue dia mengerang jgk sakit tp tgk juga la memek muke.. kl molot tue dok mengaduh sejuk tambah gigil yang melampau2 smp katil pun goyang tp at the same time muke mengada2, aku offer setereka panas aje.. ko nk panas kan.. meh sini...

sakit2 jugak ader hati nk buat aku menggila.. kl satu hari nnt aku gila betol2, sila paham2 sendiri punce nyer.. lalalalalalalala...

dh, aku nk feed dia ubat.. kang dia ngelat kang!

chiow!

Tiada ulasan: