Isnin, 24 Ogos 2009

Ketagih Dadih

bese la.. dh nama pun pose.. hari 1st tue mmg jadi mcm super spesel.. teruja nk tgg time berbuke..


aku, toksah kate hari sabtu tue, mlm jumaat dh gelabah dh.. dlm otak dh set dah!! OKEY BESOK NK BUAT DADIH.. dua sebab.. satu, mmg aku tingin nk makan dadih.. second, plan nk berboke rumah SIL takkan ko nk lenggang kangkung bawak perut kebulur gie sane??? sggh bersifat hamlau.. bawak la buah tgn sket.. so pagi2 dlm pukul 10.30 am (pagi kerrr??) aku kejut herman nk gie beli brg2 nk buat dadih.. bahan2 nyer adalah...

sebuk dadih.. aku kan pandai gile nk buat menda2 nie sume.. tue yg beli instant.. jgn berani tegur.. ouh.. satu paket RM4.80..

susu cair n coctail fruit.. aku kn pemurah.. tk main la mkn dadih bodoh ajer.. nk gak merasa geget2 buah ujung2 dadih tue.. hurm.. buat N3 makan2 time puasa nie mmg menyeksa diri.. nyesal aku..


cara2 buat, korang ikot ajer blakang serbuk dadih tue punyer arahan.. kl tk menjadi jgk, bukak tingkap rumah, gie terjun.. tk berbaloi failed sbb senang gile yer anak2..

bukti akan kemurahan hati aku.. kl jual nie, aku cas RM2.00 tk kurang nie.. tawar menawar tk main.. taruk la sket syrup coctail tue.. terasa okay akan 'kebuahannyer'..


dh mendidih dadih, taruk dlm cup biarkan sejuk or suam2 kuku.. pastu taruk dlm peti ais.. pergh.. tangkap leleh wa cakap lu.. pastu kalo rajin. ko bagi la name dkt dadih ko mengikut citarasa dn tahap kreatif sendiri..

mango fruity tango..


fruity laici..

utk 1 paket tue, blh dpt dlm 25 cup bergantung tahap pemurah korang.. aku mmg pemurah gile, letak byk dlm cup tue.. kl korang nk buat smp 50 cup utk satu paket, letak la suku cup.. tp jgn marah kalo orang kate ko kedekut nk mampuih yer..

sedap uols... chiow

2 ulasan:

cik gemuks berkata...

hmmmm hari pertama kerja
bukak plak blog kak yong

pergghhhh

nak berbukaaaaaaaaaa

eh salah

nak balikkkkkkkkkkk

Razila berkata...

eh eh.. gie korek idung.. batal pose blh makan dadih..