Rabu, 28 Julai 2010

Bubur Durian In Da House Bebeh!!!

ke ade yg panggil serawa durian?? eh??

kebetulan semalam aku balik cepat at 4.30pm.. nk gie amik kete herman dkt bengkel.. kelaj kete dia patah.. baekkk punyer pijak gamak nyer time nk tukar kelaj.. pg semalam dh tersadai tepi desa waterpark sbb kete cannot tukar gear.. amikkkk hang.. terus EL.. :)

so, semalam aku smp dkt tol kajang tue, igt nk reload touch n go.. singgah jap.. elok lak tue, aku parking betol2 blakang lori jual durian.. apekah perasaan aku?? musti la gumbira yaribba yaribba!!

tingat plk hr tue herman nk bubur durian tp tk sempat nk gie beli durian nyer.. so, rembat la sebiji just cukup nk buat bubur je..



RM26 sebijik.. mahal okeh.. sekilo dlm RM12.. tk sempat aku nk buat menda, apek tue dh kopek dh.. nk tk nk, amik la jgk.. takot cancel kang, ade yg kulit durian landing atas pala aku kang.. ngeeee...

pastu ader hati nk suruh aku amik lagik sebijik.. apakkk ko.. kl buy 1 free 1 boleh.. kl kene beli, tk yah!! dh la durian ko mahal.. skang jgn banyak bunyik, cepat kopek durian aku tue humban dlm tupperwear.. kulit dia ko blh simpan buat tangkal..

smp rumah, terus projek jap sebelum gie amik kete herman :) sempat per.. bukan lame naw masak nyer.. dlm 15 minit jer..



dh mendidih dh tue... pd yg tatau buat, bahan dia senang ajer..

durian, santan, gula and garam sikit.. tgglkan isi durian dari biji **tp tgglkan sikit isi dkt biji**, masuk santan, masak.. agak2 dh mendidih, masukkan gula ikot sedap rase and garam utk tambah rase lemak dia lagik.. mudah kannnnnn????



haaaaa makan dgn roti cap gardenia xpired 31 julai 2010 la baru ngam.. pastu buat air teh.. wallah!!!






bubur durian pn dh redi bebeh!!! apelagik?? seranggggg!!!



selamat menjamu selera!!! yummmmm

chiow!

1 ulasan:

eMMe berkata...

hurm..semalam baru makan kuah durian, my mum kirim, ingat gak dia kat anak dia nih..kalo nak buat sendiri kuahnya jauh skali la...hahaha! tapi me suke letak gula kabung, kasi brown2 skit...hehehe...tapi yong same la, mcm my mum cook...rajin masak!